همدان

نشست شیوه های فرهنگ سازی نماز در اداره تعاون استان همدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان ، نشست شیوه های فرهنگ سازی نماز اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان و شعبانی مدیر کل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در روز دوشنبه بیست و ششم شهریور در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ضمن تشکر و قدردانی ازمدیران اداراه کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به گزارش های مطلوب ارائه شده از واحد های تابعه نشان می دهد  کارهای نمازی به خوبی  انجام میشود و همه این ها نشان دهنده تلاش برای بسط و گسترش فرهنگ نماز توسط این اداره است.

حسنی حلم با اشاره به آیه الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ بیان کرد: اگر خداوند به ما تمکن داد باید برای نماز پرچمداری کنیم و برای گسترش و اشاعه فرهنگ نماز تلاش کنیم.‌

حسنی حلم ضمن اشاره به اینکه بین اقامه نماز و نماز خواندن تفاوت وجود دارد عنوان کرد: شاید خیلی از ما فکر کنیم چون نماز میخوانیم دیگر وظیفه ای نداریم اما اقامه نماز به معنای تلاش برای برپایی و پرچمداری نماز است.

مدیر ستاد با بیان اینکه اولین چیزی که در قیامت سوال میشود نماز است و اگر کسی بی نماز باشد ،اعمال دیگرش مقبول نیست عنوان کرد: اگر برای نماز کار کرده باشیم بقیه اعمال ما نیز موردقبول قرار میگیرد و اگر کاری نکنیم تمام اعمال ما رد است.

وی با اشاره به اینکه آموزش،خانواده و الگو ها سه رکن اصلی هر جامعه هستند افزود: اگر در هریک از این سه رکن کوتاهی صورت بگیرد زمینه تخریب جامعه فراهم می شود.

حسنی حلم با بیان اهمیت آموزش مستمر تصریح کرد: آموزش مستمر می تواند افراد را نسبت به درک معرفت و آثار نماز توانمند سازد و همچنین باعث تغییر رفتار آنها نسبت به فرزندان،پرسنل و دانش آموزان و… شود.

نشست شیوه های فرهنگ سازی نماز در اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان برگزار شد

شعبانی مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان ضمن تبریک ایام و تشکر از ستاد اقامه نماز افزود: ستاد اقامه نماز به عنوان محور اقامه نماز استان است و تلاش های بسیاری در جهت بسط و گسترش فرهنگ نماز انجام داده است.

شعبانی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست افزود: مسائل فرهنگی در واحد های کارگری دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است و ما در بحث بسط و گسترش نماز در این واحدها تلاش میکنیم تا بتوانیم به تکالیف شرعی و اداری عمل کنیم زیرا که شرط قبولی دیگر اعمال ما قبولی نماز ما است.

نشست شیوه های فرهنگ سازی نماز در اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا