اخبارهمدان

شورای اقامه نماز شهرستان فامنین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان، شورای اقامه نماز شهرستان فامنین با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ، حجت الاسلام غفاری امام جمعه شهرستان فامنین و سایر اعضای شورای اقامه نماز در روز سه شنبه بیست و هفتم شهریور در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی حلم ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) و تقدیر از زحمات امام جمعه و اعضای شورای اقامه نماز بیان کرد: طرح شورای اقامه نماز روستا در جلسه شورای اقامه نماز استان مصوب شده و باید نسبت به تشکیل این شورا و رونق بخشی به نماز در روستاها اقدام کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز با اشاره به آیه”الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ” گفت: هرکسی تمکنی در روستا دارد باید یرای گسترش و اشاعه فرهنگ اقامه نماز تلاش کند و پس از آن اعضای شوراهای بخش و روستا را قرائت کرد.

وی در ادامه بابیان اهداف این طرح افزود: هدف از اجرای این طرح نهادینه شدن نماز در خانواده ، مدارس و بسط و گسترش نماز در بین احاد جامعه است زیرا که نماز باعث اصلاح جامعه شده و انسان را به کمال می رساند.

حسنی حلم با بیان اینکه اصل کار ما در مدارس است افزود: ما جلسات شورای اقامه نماز و شورای فرهنگی عمومی را جهت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش سوق می دهیم که این امر به نفع جامعه است .

مدیر ستاد با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان بیان کرد:  از این ظرفیت ها باید در جهت رونق بخشی نماز مدارس استفاده شود و طبق مصوبات شورای اقامه نماز استان ادارات شهرستان ها باید یک روز در هفته امام جماعت خود را به مدارس اعزام کنند.

حجت الاسلام حسنی حلم  به مدارس شبانه و روزی اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت استفاده شود و فضای نمازی در این مدارس به وجود آید و همچنین نوسازی مدارس نسبت به پیش بینی نماز خانه در مدارس نوساز اهتمام ویژه داشته باشد.

وی به آموزش مدیران و معلمین شهرستان با هماهنگی ستاد استان در خصوص شیوه های جذب دانش آموزان به نماز تاکید نمود و خواستار اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در شهرستان شد و افزود : این طرح با هماهنگی هیئت امنای مساجد و مدیران مدارس شکل می گیرد.

حجت الاسلام غفاری امام جمعه شهرستان فامنین با بیان اینکه مدیران باید دغدغه نماز داشته باشند و برنامه‌ریزی و پیگیری نمایند افزود: یکی از مشکلاتی که مردم دنیا با آن دست و پنجه می زنند فاصله گرفتن از نماز و اصل توحید است.

وی از عدم حضور مسئولین ادارات در شورای اقامه نماز انقاد کرد و گفت: اگر به دنبال عملکرد خوب در کار و ادارات هستیم باید به اقامه نماز اهمیت بدهیم.

امام جمعه فامنین با اشاره به آثار نماز عنوان کرد: اولین اثر نماز فروتنی افراد است که وقتی شکل گرفت احترام به ارباب رجوع شکل میگیرد و تکریم صورت می پذیرد، دومین اثر نماز مسئولیت پذیری افراد در قبال جامعه است که فرد کم کاری نمی کند، سومین اثر نماز وجدان و تعهد کاری را به همراه دارد و نمازگزاران به عهد و پیمان خود پایبند هستند و همچنین نظم ،وقت شناسی،رعایت حقوق دیگران و دوری از فحشا و منکر از دیگر آثار نماز است.

نظام اسلامی معاون فرماندار شهرستان فامنین از برگزاری نماز در ادارات خبر داد و گفت: جلساتی با بخشداران جهت تشکیل شورای اقامه نماز بخش‌ها تشکیل شده و هماهنگی های لازم انجام شده است.

در ادامه جلسه راسخی رئیس آموزش و پرورش شهرستان فامنین گزارشی از برگزاری و اقامه نماز جماعت در مدارس ارائه نمود و از زحمات و حمایت‌های امام جمعه و دبیر اقامه نماز تقدیر و تشکر کرد و افزود: در خصوص آبادی نمازخانه‌های مدارس هیئت امنایی برگزیده شده تا نمازخانه‌های مطلوبی جهت اقامه نماز در مدارس داشته باشیم و از اولیاء و مردم شهر جهت آبادی این نمازخانه طلب مساعدت شده است.

وی از حضور امام جماعت ادارات در مدارس خبر داد و بیان کرد: اولین روز مهر و بازگشای مدارس در جهت حضور بخشدار و دهیار در اقامه نماز مدارس هماهنگی به عمل آمده است و امسال هماهنگی لازم جهت برگزاری پیش اجلاسهای دانش آموزی نماز  صورت گرفته و برنامه های خوبی برای اجلاس ها داریم.

شورای اقامه نماز شهرستان فامنین برگزار شد شورای اقامه نماز شهرستان فامنین برگزار شد

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا