اخبارحوزه ریاست

تاکید بر اقامه نماز مدیران در محیط کار در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز، طی بخشنامه ای خطاب به مدیران استان ها و دبیران شورای اقامه نماز دستگاه های اجرایی ضمن تاکید بر استفاده از رهنمودهای سرشار از حکمت و معنویت مقام معظم رهبری به منزله شاخصه های بارز مدیران در حکمرانی اسلامی گفت: تلاش شود این سخنان در شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استانها با تعمق مورد عنایت واقع شود.

متن مکاتبه به شرح ذیل است:

مدیر محترم ستاد اقامه نماز استان 

دبیر محترم ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی

سلام علیکم

گزیده ای از رهنمودهای حکیمانه و بیانات راهگشای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام سیدعلی خامنه ای متع الله المسلمین بطول بقائه در نخستین دیداربا هیات دولت چهاردهم پیرامون اقامه نماز بدین قرار است:

 

… ( آخرین نکته‌ای که عرض میکنم این است که در دوران این مسئولیّت، هر چه میتوانید به معنویّات خودتان بیشتر توجّه کنید. عزیزان من! همه‌ی ما احتیاج داریم به دل پُرایمان، به عمل عبادی، به اُنس بیشتر با قرآن و تضرّع بیشتر پیش خدا؛ به همه‌ی اینها واقعاً احتیاج داریم. آنچه من به طور خاص سفارش میکنم، نماز با خشوع است، نماز اوّل وقت است، حتّی‌المقدور نماز با جماعت است و اگر بتوانید در محیط کارتان نماز بخوانید، با کارکنانتان نماز بخوانید، خیلی بهتر است. شما الگو هستید برای یک جمعی؛ اوّلاً برای کارکنان خودتان، ثانیاً مردم به شما نگاه می کنند؛ رفتار شما، پوشش شما، چهره‌ی شما برای خیلی از مردم الگو است؛ به این توجّه داشته باشید. یک کارهایی را شما باید انجام بدهید و مقیّد باشید که شاید یک آدم معمولی لزومی ندارد مقیّد باشد. من این توصیه را به آحاد مردم نمیکنم، امّا به شما چرا؛ چون شما الگو هستید، چون به شما نگاه میکنند،‌ از شما یاد میگیرند، رفتار شما یک مجموعه‌ای از رفتارها را در کشور شکل میدهد. و از خدای متعال بخواهید و تضرّع کنید که به شما کمک کند. اگر بتوانید و توفیق پیدا کنید نوافل را بخوانید ــ بخصوص نافله‌ی شب را ــ و بتوانید سحرخیزی داشته باشید، این خیلی بهتر است؛ سحر وقت خیلی خوبی است برای خلوت کردن با خدای متعال و حرف زدن با خدای متعال و خواستن از خدای متعال. شماها هم در وادی خدمت پا گذاشته‌اید، وارد میدان خدمت شده‌اید؛ قصد قربت کنید، نیّت کنید برای خدا. این هم که حالا ممکن است بگویند «فلانی تظاهر میکند»، وسوسه‌ی شیطان است. بعضی‌ها هستند تا آدم به آنها میگوید، میگویند «اگر این کار را بکنیم، میگویند فلانی تظاهر میکند، متظاهر است»؛ خب بگویند! به نظر من اسیر و تسلیم این وسوسه نباید شد. شما با خدا قرار بگذارید،‌ عهد کنید‌، عمل کنید، ان‌شاءالله خدای متعال هم آبروی شما را حفظ می کند، به شما عزّت میدهد، شما را بالا میبرد و به شما آبرو می دهد.)

لطفا این رهنمودهای سرشار از حکمت و معنویت به منزله شاخصه های بارز مدیران در حکمرانی اسلامی در ستاد اقامه نماز دستگاهها و شورای اقامه نماز استانها و شهرستانها و در صورت امکان در شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استانها با تعمق مورد عنایت واقع شود و برای تحقق مفاد آنها اهتمام کافی انجام پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا