اخبارحوزه ریاستمعاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش

نشست علمی اساتید دوره آموزشی مدیریت اقامه نماز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، نشست علمی اساتید دوره آموزشی مدیریت اقامه نماز، با حضور جمعی از معاونین و مدیران ستادی و مدیر و اساتید مرکز تخصصی نماز، در روز سه شنبه، بیست و هفتم شهریورماه برگزار شد.

منصور سرگزی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه تاکنون دوره های محدودی ضمن خدمت برای کارکنان دولت در حوزه نماز، مهدویت و تفسیر معارف قرآن برگزار شده است، گفت: در دوره آداب و اسرار نماز با همراهی مرکز تخصصی نماز سرفصل هایی تهیه و برگزار شده است. همچنین در سنوات اخیر دوره مدیریت اقامه نماز برای مدیران ارشد و پایه دستگاه های اجرایی در باب آشنایی مدیران با نقش ها و مسئولیت های شیوه فرهنگ سازی نماز در محیط کار برگزار شد.

سرگزی با یادآوری اینکه برگزاری دوره های آموزشی با تشکیل کارگروه هایی در ستاد اقامه نماز، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و ستاد تفسیر معارف قرآنی در دستور کار قرار گرفت، افزود: جلسات مشترکی با سازمان استخدامی کشور برگزار و ۱۴ دوره آموزشی ۱۴۴ ساعته با موضوع نماز، مهدویت و تفسیر معارف قرآن مصوب و ابلاغ شد.همچنین دوره های آموزشی برای مربیان، مدیران و امامان جماعت در مدارس در قالب دوره های مهارت شغلی به تصویب رسید و توسط قائم مقام ستاد اقامه نماز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز با یادآوری اینکه این دوره آزمون پایانی ندارد، گفت: فرم های نظرسنجی برای دوره پیش بینی شده است و دوره جزو دوره های مهارت حرفه ای دستگاه ها محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری دوره برای مدیران الزامی و توسط واحد آموزش دستگاه ها پیگیری خواهد شد، ادامه داد: تامین استاد و محتواهای آموزشی بر عهده ستاد اقامه نماز است. دستگاه ها باید در تعیین محتوا و اساتید با ستاد اقامه نماز هماهنگ باشند.

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی، مشاور علمی ستاد اقامه نماز نیز در سخنانی با اشاره به اینکه حکومت موظف است با امکانات و نیروهایی انسانی که در اختیار دارد دوره های آموزشی نماز را برگزار کند، گفت: در روزهای پایانی سال گذشته دوره آموزشی ویژه مدیران دستگاه ها را برگزار کردیم.

وی در خصوص محتوای دوره آموزشی نماز ویژه مدیران به آثار و کتاب های استاد قرائتی اشاره کرد و گفت: در کنار این محتواها می توان به گزیده ای از پیام های مقام معظم رهبری خطاب به مدیران در حوزه نماز پرداخت.

حجت الاسلام بهشتی ادامه داد: در سرفصل های این دوره آموزشی، به پیام های مقام معظم رهبری با موضوع نماز ، تشریح جایگاه عبادت، شیوه های دعوت به نماز و وظایف مدیران و مسئولان ارشد در حوزه های نماز، دعوت خانواده به نماز، اقامه نماز در محیط کار، گوشه هایی از آثار نماز جماعت و اسناد بالادستی پرداخته شود.

مشاور علمی ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه اساتید منتخب برای تدریس این دوره اطلاعات کامل برای پاسخ به سوال شرکت کنندگان در حوزه نماز را داشته باشند، گفت: دستگاه های اجرای در خصوص محتواهای آموزشی دوره اتفاق نظر داشته باشند.

حجت الاسلام ولیخانی، رئیس مرکز تخصصی نماز نیز در سخنانی با بیان اینکه تمام مدیران دستگاه های اجرایی نمازخوان هستند ولی مقیم به نماز نیستند، گفت: در این دوره های آموزشی به دنبال آموزش راهکارها برای آشنایی مدیران با جایگاه، اهمیت و کارکردهای نماز در بین کارکنان هستیم.

وی با یادآوری اینکه در مرکز تخصصی نماز محتوای آموزشی با عنوان”اقای مدیر، نماز” تهیه شده است، گفت: در این محتوا بررسی اهمیت و جایگاه نماز، حکومت، جایگاهی بسترسلز برای اقامه نماز، راهکارهای اقامه نماز در محیط کار، موانعی که موجب می شود نیروی انسانی در محیط کار نماز اقامه نماز نمی کند، پرداخته شده است.

وی در پایان خواستار تشکیل گروه در شبکه اجتماعی برای تبادل اطلاعات حاضران با موضوع محتواهای آموزشی در حوزه نماز شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا