اخبارهمدان

شورای اقامه نماز اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان، شورای اقامه نماز اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان، جواد معینی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و سایر اعضای شورا در روز بیست و هشتم شهریور در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی حلم ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) بیان کرد: گزارشات ارائه شده نشان می دهد اداره کل کتابخانه های عمومی استان در مسائل ارتقای معارف دینی بسیار خوب عمل کرده و همیشه به این مسائل توجه ویژه ای داشته و عملکرد این اداره شایسه تقدیر است.

مدیر ستاد با اشاره به جایگاه کتابخانه ها در بین احاد جامعه عنوان کرد: کتابخانه های استان از نظر محتوایی و ساختاری به غیر از حوزه اداری داری مخاطبین مستقیم هستند و جایگاه ویژه ای دربین احاد جامعه دارند.

حسنی حلم با بیان اینکه باید بازخورد فعالیت های ما مورد بررسی قرا بگیرد گفت: یکی از مولفه هایی که می تواند برنامه های ما را تثبیت و یا ترمیم کند بررسی فعالیت های ما است و ما باید بدانیم این برنامه ها هنوز هم تاثیر گذار و به روز است و یا با شرایط اجتماعی ، فرهنگی، سیاسی و آموزشی حاکم بر جامعه تطابق دارد .

وی در ادامه  افزود: یکی از فلسفه های تشکیل شورای نماز مشورت، همفکری ،همگرایی و استفاده از تجارب،نظریات و پیشنهادات برای برنامه ریزی فعالیت های مرتبط با شورا است و ما باید در این شورا با آینده نگری برنامه ریزی کنیم و به دنبال کارهای روزمره نباشیم .

مدیر ستاد  اقامه نمازضمن بیان حدیث ” کُلُّ مَولودٍ یُولَدُ على الفِطرَهِ “ تصریح کرد: همه بر فطرت زاده میشوند و حس پرستش،زیبا طلبی،حقیقت طلبی و کمال طلبی از ابعاد فطرت در انسان است.

وی با اشاره به وجود حس پرستش در فطرت انسان افزود: همانطور که مطرح شد در فطرت همه ی ما حس پرستش وجود دارد و شاید ما نتوانیستیم جاذبه های فرهنگ دینی را با روش های به روز به فرزندانمان معرفی کنیم و باید با روش های مستقیم و غیر مستقیم در راستای این امر تلاش کنیم.

حسنی حلم با بیان اینکه توحید، معاد، نبوت و امامت همه در نماز وجود دارد اظهار داشت: در بحث نماز باید با به طور خاص کار شود زیرا که نماز  باعث رشد و بزرگ شدن روح و آرامش روان انسان می شود و به همین دلیل است که توانمدسازی در حوزه نماز بسیار اهمیت دارد .

جواد معینی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان ضمن تبریک ایام و ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره در حوزه نماز بیان کرد: ما در اداره کل کتابخانه های عمومی از روش های جذب بسیاری استفاده میکنیم که یکی از این روش ها برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت دینی و مذهبی در کتابخانه های استان است.

معینی با بیان اینکه نماز در کتابخانه دارای جایگاه ویژه ای است گفت: یکی از مهم ترین مسئله هایی که در کتابخانه ها وجود دارد موضوع نماز است و ما سعی کردیم که اکثر کتابخانه های استان مجهز به نمازخانه های خوب و تجهیز باشند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی با بیان فعالیت های نمازی صورت گرفته در این اداره افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع نماز، برگزاری زیارت عاشورا و مراسمات مذهبی ، تجلیل از خادمین نماز و  دستور عدم تداخل جلسات با وقت نماز از جمله فعالیت های ما در این حوزه است.

همچنین در پایان جلسه تفاهم نامه ای بین ستاد اقامه نماز استان همدان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان امضاء شد.

شورای اقامه نماز اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان برگزار شد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا