اخبارکرمان

از پزشکان مقید به نماز اول وقت توسط مدیر ستاد کرمان تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کرمان،روز چهارشنبه بیست و هشتم شهریور ماه  جلسه ای با پزشکانی که به نماز اول وقت اهتمام می ورزند و در مطب خود این امر بسیار مهم را اشاعه می کنند در ستاد اقامه نماز  برگزار شد.

در ابتدا حجت اسلام عربپور ضمن تشکر از پزشکانی که علی رغم اینکه مشغله زیادی داشتند و در این جلسه حضور پیدا کردند تشکر کرد و مطالبی کوتاه  را ارائه کرد.

عربپور در این جلسه با توجه به آثار علمی و پزشکی نماز بر جسم و روان انسان گفت: نماز، عبادتی درخشان بر تارک اسلام و مسلمین است که علاوه بر آثار و برکات فراوان روحی و معنوی، تأثیرات مثبت فراوانی هم بر روی سلامتی جسم دارد.

وی گفت: پیامبراکرم صلی الله علیه و آله، نماز را به چشمه آب گرمى تشبیه فرموده اند که مقابل خانه انسان باشد و او در هر شبانه روز پنج مرتبه جسم خود را در آن شستشو دهد. مسلم است که در این صورت، چرک و آلودگی و عامل ایجاد بیماری در بدنش باقى نخواهد ماند و  نماز خواندن غالباً به عنوان یک عبادت و وظیفه‌ای دینی تلقی می‌شود.

عربپور بیان کرد: اما در عصر جدید، با پیشرفت های روز افزون علم در زمینه های مختلف از جمله عرصه علم پزشکی و تحقیقات و مطالعات مربوط به سلامت، تأثیر مثبت نماز بر روی سلامتی از نظر علمی کشف و اثبات شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان افزود: متأسفانه بعضی از ساختمانهای پزشکان فاقد نمازخانه و یا بعضا سرویس بهداشتی عمومی می باشند که این یک معضل اجتماعی است که باید برایش فکری اندیشیده شود.

در ادامه پزشکان حاضر در جلسه مقدمی، کارگر و متولی زاده هر کدام چند دقیقه ای به مسائل و مشکلات خود پرداختند و نقطه نظرات و پیشنهاد های خود را نیز ارائه کردند.

در پایان جلسه نیز با اهدای لوح تقدیر و تابلوی منقش به آیه اقم الصلوهلذکری از پزشکان حاضر  تجلیل به عمل آمد.

تقدیر از پزشکان مقید به نماز اول وقت در کرمان

تقدیر از پزشکان مقید به نماز اول وقت در کرمان

 

تقدیر از پزشکان مقید به نماز اول وقت در کرمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا