اخبارمرکزی

آیین نمادین زنگ نماز در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، آیین نمادین زنگ نماز در مدارس روز یکشنبه یکم مهرماه با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، فرزاد مخلص الائمه استاندار، حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور،حجت الاسلام والمسلمین علی رودبارانی مدیرستاد اقامه نماز استان، مدیر، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و جمعی از مسوولین در مدرسه شاهد فاطمه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در آیین زنگ نماز، گفت: تعلیم و تربیت نیروی انسانی یکی از عوامل مهم ترقی و پیشرفت همه‌جانبه کشور است و آموزش و پرورش در خط مقدم این جبهه قرار دارد.

وی ادامه داد: نیروی انسانی، مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است که تکریم و مدیریت بهینه این سرمایه گران بها لازمه پویایی و کارآمدی مدارس است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: معلم، محتوای آموزشی و فضای فیزیکی مدرسه، سه رکن اساسی آموزش و پرورش هستند و باید خاطره خوبی از روز اول مدرسه در ذهن دانش‌آموزان ایجاد شود.

وی ادامه داد: نظام‌های آموزشی کشورهای غربی اهداف مادی و دنیوی را دنبال می کنند اما نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بر اساس مسائل اخلاقی و دینی شکل گرفته و آموزه های دین مبین اسلام به ویژه نماز، در ذات آن نهفته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ارکان نظام آموزشی کشور بر توانمندی علمی دانش آموزان در کنار تربیت اخلاقی و مهارتی استوار است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: آموزش و پرورش اگر به امر تربیت دانش آموزان در زمینه های مختلف به ویژه تربیت دینی و اسلامی، در کنار تحصیلشان توجه نکند این نهاد آموزشی وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.

وی با اشاره به جایگاه نماز در اسلام افزود: انسانی که نماز نمی‌خواند در درگاه الهی جایگاه ندارد و باید فرهنگ اقامه نماز در جامعه توسط والدین و مدرسه در بین نسل جوان ترویج شود.

در ادامه حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در آیین زنگ نماز، گفت: در آغاز سال تحصیلی باید تصمیم گرفت عمر و زمان را بیهوده هدر نداد و آن را به بهای هرکاری نفروشیم و با بهره‌گیری از علم آموزی، آینده خود را رقم بزنید.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان با آغاز سال تحصیلی در طول ۹ ماه باید چند پله از لحاظ علمی، اخلاقی و دینی رشد داشته باشند تا در پیشرفت و سربلندی آینده کشور اثرگذار باشند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: اقامه نماز و محتوا محوری در برنامه‌های ویژه صبحگاهی از تاکیدات وزارت آموزش و پرورش است که باید بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

در پایان این مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک اقامه شد.

آیین نمادین زنگ نماز در استان مرکزی

آیین نمادین زنگ نماز در استان مرکزی

آیین نمادین زنگ نماز در استان مرکزی

آیین نمادین زنگ نماز در استان مرکزی

آیین نمادین زنگ نماز در استان مرکزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا