آذربایجان غربی

زنگ نماز در مدارس استان آذربایجان غربی نواخته شد

زنگ نماز با حضور حجت الاسلام سید مهدی قریشی و دیگر مسئولان در دبیرستان شاهد اهل قلم ناحیه یک ارومیه نواخته و نماز جماعت به امامت امام جمعه ارومیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی، همزمان با اولین روز از ماه مهر، زنگ نماز با شعار مِهر با مُهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، حجت‌الاسلام پناهی، مدیر ستاد اقامه نماز استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران و معاونین مدارس در دبیرستان شاهد اهل قلم ناحیه یک ارومیه نواخته شد.

در این مراسم، نماز جماعت نخستین روز مدرسه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور دانش‌آموزان اقامه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در این مراسم اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم، این فرهنگ را در بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم و نیاز است که مدیران و معلمان با جدیت بیشتری به این امر بپردازند.

وی افزود: نماز نه تنها یک فریضه دینی است، بلکه می‌تواند نقش مهمی در تقویت روحیه معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان ایفا کند، از این رو، باید تلاش کنیم تا با ایجاد فضایی مناسب و فراهم کردن امکانات لازم، دانش‌آموزان را به اقامه نماز تشویق کنیم.

در پایان این مراسم، از فعالین نمازی دبیرستان شاهد اهل قلم با اهدای هدایای نفیس تجلیل به عمل آمد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا