آذربایجان شرقیاخبار

زنگ نماز، مقارن با آیین بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی نواخته شد

حجت الاسلام مطهری اصل: دوران نوجوانی دوران طلایی کسب فضائل الهی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، زنگ نماز، مقارن با آیین بازگشایی مدارس با شعار مِهر با مٌهر ، با حضور حجت الاسلام مطهری اصل نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز یکشنبه اول مهر ماه در دبیرستان پسرانه شاهد تبریز به صدا درآمد.

حجت الاسلام مطهری اصل با تأکید بر فضاسازی و بهسازی محیط مدارس برای اقامه نماز گفت: دوران نوجوانی دوران طلایی کسب فضائل الهی است و دانش‌آموزان باید تحصیل، تهذیب نفس و ورزش را برنامه اصلی زندگی خود قرار دهند.

وی با بیان توجه ویژه به آموزه‌های دینی و اخلاقی در بین دانش‌آموزان افزود: تکریم والدین و معلمان، توجه به همنوعان و اقامه فرایض دینی از جمله فضائلی است که انسان به معروف‌های الهی هدایت و از منکرات باز می‌دارد.

وی اخلاص در عمل به آموزه‌های دینی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: خانه و مدرسه با ارتباط تنگاتنگی که باید داشته باشند و می‌توانند باورهای دینی و مذهبی را در نسل جدید ایجاد و تقویت کنند و نوجوانان در این مسیر حرکت مخلصانه داشته باشند.

وی ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی دقیق تمهیدات لازم برای خلق مدرسه‌ای شاداب و مهری پرنشاط برای دانش‌آموزان فراهم کنیم، تا امید به آینده روشن را در ذهن دانش‌آموزان و فرهنگیان تبیین و تبلور و جلوه زیبایی از مدرسه و کلاس درس برای تک‌تک معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان به وجود آید.

سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در آئین زنگ نماز با تبریک آغاز سال تحصیلی به اولیا، دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی، نماز را یکی از برنامه‌های بسیار مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در روز اول مدرسه و در کنار زنگ مهر، زنگ نماز نیز در سراسر مدارس استان به صدا درآمده و جای خوشبختی است که امام جمعه محترم تبریز برای اقامه نماز در این جا حضور دارد.

وی با بیان اینکه نواختن زنگ نماز در اولین روز سال تحصیلی، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین برنامه تربیتی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اداره قرآن‌، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرکرش استان اقدامات قابل توجهی را در راستای ترویج فرهنگ نماز، انجام داده و ضرورت دارد تا مدارس پسرانه نیز در اجرای برنامه‌های تربیتی و پرورشی در اولویت قرار گیرد.

در این مراسم از دانش‌آموزان و معلمان فعال در اقامه فریضه نماز تجلیل به عمل آمد.

زنگ نماز در تبریز زنگ نماز در تبریز زنگ نماز در تبریز زنگ نماز در تبریز زنگ نماز در تبریز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا