آذربایجان شرقیاخبار

همایش تجلیل از کارگزاران و نقش آفرینان فعال مساجد آذربایجان شرقی برگزار شد

حجت الاسلام مطهری اصل: معیار موفقیت اداره کنندگان مساجد، میزان جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، همایش تجلیل از کارگزاران و نقش آفرینان فعال مساجد استان با حضور حجت الاسلام مطهری اصل نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز یکشنبه اول مهر ماه در مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آماده سازی خدا برای عبادت وظیفه همگانی است گفت: معیار موفقیت اداره کنندگان مساجد، میزان جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

وی اشاره به عنوان «مسجد هسته مقاومت جهان اسلام» در مصلای امام‌خمینی(ره) با ابراز تأسف از وجود اختلاف در بین عناصر مدیریتی مساجد گفت : مقدس ترین مکان الهی متاسفانه مظهر اختلاف است و علت آن را نمی‌دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل تاکید کرد: معیار موفقیت اداره کنندگان مساجد، میزان جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است و هیات امنا باید این مکان الهی را از جهات مختلف برای کشاندن این قشر به مساجد آماده کنند.

وی با تاکید بر انجام جراحی های فکری در بین عناصر مدیریتی مساجد گفت : وظیفه همه عناصر و دستگاه های متولی مساجد این است که خانه خدا را آماده برای اقامه نماز و جذب حداکثری جوانان کنند وغیر از آن وظیفه دیگری ندارد.

امام جمعه تبریز فراری دادن بندگان خدا از مساجد گناهی نابخشودنی دانست ‌و گفت : عاملین و مسببین این چنین رفتاری باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد : قرارگاه رسیدگی به امور مسجد با دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است و هرکس خود را ولایت مدار و پیرو راه رهبری میداند باید برای تحقق اهداف و منویات رهبری تلاش شبانه روزی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به تخصص بودجه به مساجد بواسطه قرارگاه رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: بودجه های تخصیصی به مساجد باید برای اجرای طرحها و برنامه هایی در راستای جذب جوانان هزینه شود.

در این مراسم از ۶۰ نفر از ائمه جماعات، فعالان فرهنگی و تبلیغی، فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج، مسئولان انجمن اسلامی وهیات امناء، مدیران مسئول کانونهای فرهنگی و هنری مساجد، خادمان و خیران مسجدساز بعنوان کارگزار و نقش آفرین مساجد برتر استان قدردانی شد.

همایش تجلیل از کارگزاران مساجد تبریز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا