دسته‌بندی نشده

جلسه هماهنگی سومین جشنواره سراسری فجر تا فجر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، جلسه هماهنگی سومین جشنواره سراسری فجر تا فجر، با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز و جمعی از معاونین و مدیران ستادی، در روز یکشنبه، هشتم مهرماه برگزار شد.

جلسه هماهنگی سومین جشنواره سراسری فجر تا فجر

 

سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز در جلسه هماهنگی سومین جشنواره سراسری فجر تا فجر با قدردانی از حضور دستگاه های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی و همراهی با ستاد اقامه نماز در اجرای این جشنواره گفت: پیشنهاداتی که در این جلسه در خصوص زمان و محتوای اجرای جشنواره مطرح شده، را می توان در پیش نویس و فراخوان جشنواره لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه می توان زمان اجرای جشنواره را هفته آخر مهرماه تا هفته آخر دی ماه قرار داد، تصریح کرد: در بحث محتوایی هم می توان بخش پژوهش را نیز گنجاند. چرا که در مرکز تخصصی نماز هم اقدامات درخور توجهی در حوزه پژوهش در نماز انجام شده است.

زرهانی با تاکید بر اینکه دستگاه ها از توان و تمکن خود در تبلیغ و دعوت به مشارکت در این جشنواره استفاده کنند، گفت: اهدافی که در این جشنواره دنبال می شود، کیفی و کمی است. در این دوره از جشنواره تلاش می کنیم علاوه بر متخصصان حوزه نماز، بدنه جامعه، بالاخص نسل نو را وارد میدان کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: وقتی ذهن وارد میدان معنویات و تولیدات فرهنگی هنری در حوزه دین می شود انسان براساس یافته هایش تربیت می شود از این‌رو کمیت و کیفیت در جشنواره مورد تاکید است.

زرهانی افزود: علاقمند هستیم بخش عظیمی از جامعه وارد چرخه شده و در تولیدات فرهنگی هنری نقش داشته باشند.

جلسه هماهنگی سومین جشنواره سراسری فجر تا فجر

منصور سرگزی، معاون فرهنگ آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز با بیان اینکه برخی ماموریت های ستاد اقامه نماز، تحقق منویات مقام معظم رهبری و برخی از ماموریت ها برگرفته از فکر و اندیشه استاد قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز در جهت ترویج نماز در جامعه است، گفت: چشم انداز ۲۰ ساله ستاد اقامه نماز نیز تعیین کننده ماموریت ها و تعاملات ستاد با دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز در بین نسل نو مهمترین ماموریت ستاد اقامه نماز است، تصریح کرد: در همین راستا کارگروه های مشترکی با وزارت آموزش و پرورش برگزار می کنیم.

سرگزی با یادآوری اینکه امسال سومین جشنواره سراسری فجر تا فجر را در دو بخش دانش آموزی و بزرگسالان اجرا خواهیم کرد، افزود: اولین دوره این جشنواره که در دوران کرونا اجرایی شد در بخش دانش آموزی بود و ۲۸ هزار اثر به دبیرخانه ارسال و داوری شد.

به گفته معاون فرهنگ آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز، دومین دوره جشنواره سراسری نماز در بخش بزرگسالان و با تشریک مساعی دستگاه های اجرایی با ارسال و داوری ۱۰۱۳ اثر برگزار شد.

وی اضافه کرد: سومین جشنواره سراسری فجر تا فجر را هم امسال با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها آغاز می کنیم، پیش نویس و پوستر جشنواره آماده شده و منتظر نظرات و ایده های همکاران خود در حوزه ستادی و استان ها در خصوص جشنواره و تعامل دستگاه ها در اجرای جشنواره هستیم.

جلسه هماهنگی سومین جشنواره سراسری فجر تا فجر

حجت الاسلام و المسلمین ولیخانی، مدیر مرکز تخصصی نماز نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه می توان بخش نماز، جهاد و شهادت را در این جشنواره گنجاند، گفت: مرکز تخصصی نماز کتاب هایی در حوزه نماز و شهدا تالیف کرده که قابل استفاده در جشنواره است.

وی در خصوص رده سنی پیش بینی شده و قالب های سومین جشنواره سراسری فجر تا فجر نیز مواردی اشاره کرد و گفت: در قالب ادبی می توان به موضوعات شعر و داستان در قالب ادبی به موضوعات سرود، روایتگری وک مستندسازی و در قالب پویانمایی به موضوعات پادکست و موشن گرافی پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا