اخبارقزوین

جلسه شورای اقامه نماز دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان قزوین، جلسه شورای اقامه نماز دانشگاه فرهنگیان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مدیر و کارشناس برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان، مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان و دیگر اعضا شورا در روز نهم مهرماه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نورانی اقامه نماز در بین دانشگاه و دانشجویان در محل دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه شعبانی مسئول نهاد رهبری دانشگاه ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت گفت: در این جلسه پیرامون سه موضع به بحث و گفتگو خواهیم پرداخت. در گام نخست می‌خواهیم طرح عروج ویژه اساتید هیئت‌علمی را اجرایی کنیم، سپس در گام بعدی تصمیم بر آن است که دبیر اقامه نماز مخصوص به پردیس بنت‌الهدی را معرفی کنیم و در گام آخر تفاهم‌نامه منعقده بین ستاد اقامه نماز و دانشگاه فرهنگیان را به اجرا درآوریم.

در ادامه حجت‌الاسلام موسوی ضمن تشکر از تشکیل جلسه و تسلیت شهادت سید مقاومت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید سید حسن نصرالله گفت: با عنایت به مطالبات مقام معظم رهبری در توجه به نماز نسل جوان، مدارس و دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه فرهنگیان وظیفه‌داریم تلاشمان را در دانشگاه افزایش بدهیم.

مدیر ستاد اقامه نماز ادامه داد: با اجرای برنامه‌ها و ارتباط و نشست با دانشجو معلمان و اساتید و پاسخ به سؤالات و شبهات آنان سعی کنیم نماز را به‌درستی معرفی نموده و آن را در دانشگاه ترویج نماییم؛ زیرا این اساتید هستند که زمان بیشتری را با دانشجویان می‌گذرانند. این امر می‌تواند کمک شایانی به ترویج و اقامه نماز داشته باشد. همچنین دانشجویان این دانشگاه معلمان فردا هستند که آینده جامعه به دست این عزیزان تربیت‌یافته و ساخته می‌شود، لذا توجه به این دانشگاه یک امر ضروری و زیر بنائی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان اولویت اصلی ستاد اقامه نماز است و این مسئله یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی است. جامعه ما هر چه دارد از معلمان دارد. اگر ما نتوانیم معلمان آینده را با معنویات آشنا کنیم، چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آن‌ها بتوانند فرزندان و نوادگان ما را با معنویات آشنا کنند.

در ادامه مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، ضمن عرض خیرمقدم حمایت خود را از برگزاری دوره‌ها و نشست‌های مهارت افزایی نماز در دانشگاه اعلام و بیان کرد: از ستاد اقامه نماز می‌خواهیم اساتید اعزامی برای طرح عروج ویژه اساتید هیئت‌علمی کاملاً با محیط دانشگاه آشنایی و تجربه کافی برای پاسخ به سؤالات و شبهات را داشته باشد.

مشهدی ادامه داد: همچنین می‌خواهیم این دوره را درزمانی که اساتید وقت کافی را دارند برگزار کنیم تا شاهد بازده بالا این دوره باشیم. با برگزاری این دوره و دوره‌های مشابه نباید منتظر این باشیم که نتایج آن را به‌زودی ببینیم. با عنایت خداوند متعال این دوره‌ها مانند نهالی است که در سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست.

وی گفت: با عنایت به حضور نزدیک به سه هزار دانشجو که فاقد مسجد است، در نظر داریم در دانشگاه مسجدی را بنا کنیم که در آن‌هم دانشجویان وهم اهالی که فاقد مسجد هستند بتوانند هم‌زمان در نماز شرکت داشته باشند و از ستاد اقامه نماز می‌خواهیم در این امر ما را کمک و یاری کند.

در پایان مقرر شد کارگروهی با حضور حجت‌الاسلام شعبانی از دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام محمد زاده از ستاد اقامه نماز استان، دو رئیس دانشگاه‌های پردیس خواهران و برادران و کریمی دبیر اقامه نماز دانشگاه تشکیل شود تا تقویم و زمان‌بندی کلاس‌ها و برنامه‌ها را برای جلسه بعد تعیین کنند.

جلسه شورای اقامه نماز دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شدجلسه شورای اقامه نماز دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا