اخباراصفهان

اولین جلسه طرح نماز یاران مدارس ناحیه چهار اصفهان برگزار شد

طرح نماز یاران مدارس ناحیه چهار آموزش و پرورش استان اصفهان برای دومین سال متوالی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، اولین جلسه طرح نماز یاران مدارس ناحیه چهار آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان، شمسایی معاون پرورشی و تربیت مربی ناحیه چهار و نماز یاران مدارس روز پنجشنبه دوازدهم مهر ماه به همت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه چهار با حضور بیش از صد و پنجاه نفر از نماز یاران در دبستان فطرت برگزار شد.

طرح نماز یاران مدارس به جهت نظارت بر برگزاری نماز جماعت مدارس با همکاری مدیران، معلمان، دانش آموزان و سایر اولیاء اجرا می شود.

اعضای این طرح، نظارت کامل بر اقامه نماز داشته و چنانچه نیازمند کمک و همکاری سایر دستگاه ها نسبت به رفع نواقص احتمالی باشند، دستگاه ها موظف به همکاری هستند.

نماز یاران با حضور در مدارس کار برگ روزانه ای را از برگزاری نماز جماعت، حضور مدیر، معلمان و اولیاء در نماز جماعت، نطق امام جماعت و برگزاری مناسبت های ملی مذهبی پر کرده و به صورت ماهانه به کارشناس قرآن، عترت و نماز ناحیه ارسال می کند.

گزارشات ارسالی، ملاک ارزیابی نماز مدارس و تقدیر و تشویق مدارس برتر و برخورد با مدارس متخطی است.

اعضای نماز یاران توسط انجمن اولیاء و مربیان مدارس انخاب می شوند.

شمسایی به بیان گزارشی از فعالیت اعضای این طرح در سال گذشته پرداخت و بیان داشت: این طرح امسال نیز با قدرت بیشتر در این مسیر قدم خواهد برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ضمن تقدیر از مسئولین برگزاری این طرح بیان کرد: شما اولیایی که این مسئولیت را بر عهده گرفته اید جز افرادی هستید که مشمول دعای حضرت ابراهیم علیه السلام قرار گرفته اید.

مدیر ستاد اقامه نماز ادامه داد و گفت: این طرح یکی از بهترین طرح های است که در سطح استان اجرا شده و می تواند در حضور دانش آموزان، مدیران، معلمان و اولیاء دانش آموزان در نماز جماعت تأثیر گذار باشد.

وی اظهار کرد: طرح نماز یاران مدارس در جلسه آتی شورای اقامه نماز استان در دستور کار قرار می گیرد و جزء مصوبات قرار داده می شود تا با همکاری سایر دستگاه ها و اداره کل آموزش و پرورش در نواحی دیگر و سطح استان اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر گفت: باتوجه به اینکه این طرح در سال دوم است که اجرایی می شود و سال گذشته ارزیابی خوبی از این طرح به دست آمده، طرح مذکور به ستاد اقامه نماز مرکزی ارسال و چنانچه تأیید شد پیشنهاد می شود در سطح مدارس سراسر کشور اجرا شود.

مدیر ستاد اقامه نماز همکاری ستاد در یاری رساندن به اعضای طرح را اعلام داشت و بیان کرد: ستاد اقامه نماز استان توانایی ارسال اساتید جهت برگزاری دوره های مختلف نمازی برای مدیران، معلمان، اولیاء و دانش آموزان را دارد و در صورت نیاز می توانید این دوره ها را در مدارس خود اجرا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا