اخبارهمدان

شورای اقامه نماز اداره کل دادگستری استان همدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان ، شورای اقامه نماز اداره کل دادگستری با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان و بهروز محمدی مهر رییس کل دادگستری استان همدان در روز شنبه چهاردهم مهرماه در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ضمن گرامیداشت شهادت رهبر جبهه مقاومت و تشکر و قدردانی ازمدیران اداره کل دادگستری استان گفت: گزارشات مطلوب ارائه شده نشان دهنده انجام کارهای نمازی و تلاش برای بسط و گسترش فرهنگ نماز توسط این اداره بوده و شایسته تقدیر است.

مدیر ستاد با اشاره به آیه الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ بیان کرد: در قرآن کریم آمده است که اگر جایگاه و اعتبار پیدا کردید باید برای گسترش و اشاعه فرهنگ اقامه نماز تلاش کنید.

حسنی حلم ضمن اشاره به اینکه اقامه نماز فقط نمازخواندن نیست عنوان کرد: شاید خیلی از ما فکر کنیم چون نماز میخوانیم دیگر وظیفه ای نداریم اما اقامه نماز به معنای تلاش برای برپایی و پرچمداری نماز است.

وی با بیان اینکه اولین چیزی که در قیامت سوال میشود نماز است و اگر کسی بی نماز باشد ،اعمال دیگرش مقبول نیست عنوان کرد: اگر برای نماز کار کرده باشیم بقیه اعمال ما نیز موردقبول قرار میگیرد و اگر کاری نکنیم تمام اعمال ما رد است.

حسنی حلم با اشاره به اینکه آموزش،خانواده و الگو ها سه رکن اصلی هر جامعه هستند افزود: اگر در هریک از این سه رکن کوتاهی صورت بگیرد زمینه تخریب جامعه فراهم می شود.

 بهروز محمدی مهر رییس کل دادگستری استان همدان با گرامیداشت شهدای مقاومت به ویژه سیدالشهدای مقاومت، گفت: با تمام این سختی ها، ایران اسلامی با انجام عملیات وعده صادق ۲ بار دیگر حمایت خود از مظلومان و بی پناهان عالم را نشان داد و دنیا را مبهوت قدرتی کرد که در سایه اتکا به خدا و مکتب حسینی شکل گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به عملیاتی شدن طرح های متنوع معنوی و فرهنگی در سطح حوزه های قضایی استان، عنوان کرد: توجه به اقامه شعائر دینی به ویژه برپایی نماز جماعت در تمامی حوزه های قضایی با جدیت دنبال می شود.

رییس کل دادگستری استان همدان به بیان مسائل شرعی، احکام، مباحث روز و تبیین گفتمان رهبری در تمامی سطوح در بین الصلاتین هم پرداخت و تصریح کرد: این آگاه سازی ها مورد استقبال همکاران دستگاه قضایی استان قرار گرفته است.

محمدی مهر برگزاری زیارت پرفیض عاشورا در روزهای پنجشنبه در عمده حوزه های قضایی و برگزاری جلسات تفسیر قرآن در دادگستری و دادسرای مرکز استان را به عنوان بخشی از دیگر برنامه های مذهبی _ فرهنگی مجموعه قضایی برشمرد و افزود: در سال جاری علاوه بر برپایی مراسم احیای شب های قدر، در دهه نخست محرم نیز مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) به صورت ویژه توسط هئیت دادگستری استان هر شب برای بیش از ۷۰۰ نفر برگزار شد و مورد استقبال همکاران قرار گرفت.

ایشان تصریح کرد: هدف از برگزاری این گونه برنامه ها ارتقاء و تقویت بنیه دینی _ مذهبی کارکنان است، چرا که معتقدیم با گره خوردن بیش از پیش دل ها به خداوند یکتا و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، روحیه ها تقویت می شود و همکاران ما به نحو مطلوب تری در استقرار عدالت و خدمت به مردم تلاش خواهند کرد.

رییس کل دادگستری استان همدان همچنین به اعزام تعداد قابل توجهی از همکاران به پیاده روی اربعین هم اشاره کرد و افزود: بنا داریم به زودی تمامی همکاران زائر اولی را به همراه خانواده هایشان به عتبات عالیات اعزام کنیم.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه، برپایی میزخدمت هفتگی در میعادگاه نماز جمعه و حضور در جمع نمازگزاران به صورت حضور هفتگی در مساجد محلات مختلف را جزیی دیگر از برنامه های طرح ریزی شده معرفی کرد و اظهار کرد: یکی از وظایف مسوولان نظام جمهوری اسلامی بودن در جمع های مردمی است و دستگاه قضایی استان با اجرای این گونه طرح های مبتکرانه، علاوه بر دیدارهای چهره به چهره با مردم و احصای مشکلات آنان، به تببین مباحث حقوقی مبتلابه جامعه نیز می پردازد.

شورای اقامه نماز اداره کل دادگستری استان همدان برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا