اخبارچهارمحال و بختیاری

آموزش، از ابعاد مهم ترویج فرهنگ نماز است

امام جمعه کیار با تأکید بر اینکه نماز یک امر فرهنگی و اجتماعی است که برای ترویج این فریضه الهی همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند، گفت: آموزش یکی از ابعاد مهم و اساسی ترویج فرهنگ نماز است که به‌ویژه در مدارس باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین یدالله زمانی، امام جمعه کیار، روز یکشنبه، پانزدهم مهرماه، در تبیین اهمیت اقامه نماز در آموزه‌های قرآنی و روایی با اشاره به فراز «یَا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلَاهَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْکَرِ» (لقمان/۱۷)، اظهار کرد: یکی از وظایف والدین نسبت به فرزندان، توصیه و توجه دادن آنها به فریضه نماز است، همچنین معلمان و مدیران مدارس این وظیفه ذاتی را نسبت به دانش‌آموزان با ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به اینکه بر طبق فراز قرآنی «إِنَّ الصَّلَاهَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ» (عنکبوت/۴۵) نماز یک منبع نیروبخش برای انسان در برابر گناه و لغزش است، ادامه داد: نماز باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود لذا نماز نقش بازدارنده و اصلاح‌گر در جامعه دارد و باید منجر به جلوگیری از ارتکاب فحشا و منکر شود.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کیار با تأکید بر اینکه نماز یک امر فرهنگی و اجتماعی است که برای ترویج این فریضه الهی همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند، افزود: در راستای تشویق جامعه به نماز، ترویج فرهنگ نماز و اقامه نمازهای جماعت در خانواده‌ها، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و … وظایفی شفاف و روشن بر دوش دستگاه‌ها نهاده شده است.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه آموزش یکی از ابعاد مهم و اساسی ترویج فرهنگ نماز است، ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در مدارس باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد، آموزش نماز و احکام آن به دانش‌آموزان است و کسی که با این احکام آشنا باشد، از روی آگاهی بهتر و بیشتر به سمت ادای این فریضه دینی سوق می‌یابد و آثار و برکات آن را در زندگی خود احساس می‌کند.

امام جمعه کیار بیان کرد: می‌طلبد که احکام نماز و وضو در مدارس به‌صورت عملی برای دانش‌آموزان آموزش داده شود و آنها به‌صورت عملی این فریضه الهی را آموزش ببینند که این قسم کارها در ترویج فرهنگ نماز در مدارس تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به فضای مسموم مجازی که کودکان و نوجوانان در آن آزاد و رها هستند، اظهار کرد: این تبلیغات سوء و فضای مسموم، ارزش‌ها و هنجارهای دینی ما را نشانه گرفته و فرزندان ما را نسبت به دین مردد و حتی بدبین می‌کنند لذا جا دارد فضای مجازی را فرصتی برای بیان زیبایی‌های دین خاصه شکوه و عظمت فریضه نماز بدانیم و از هر طریق ممکن در راستای ترویج فرهنگ نماز در این فضا کوشا باشیم.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کیار در پایان گفت: پرداختن به نماز فرزندان یک وظیفه تشریعی بر عهده پدر و مادر است و توصیه لقمان به فرزندش در آیه ۱۷ از سوره لقمان یک راهبرد است که همه والدین، معلمان و مدیران و مربیان پرورشی این وظیفه را بر دوش دارند تا نسبت به آموزش نماز و تشویق نوجوانان و جوانان به این فریضه الهی دقت و توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا