اخبارایلام

نشست صحیح خوانی نماز در مدرسه اروندرود دهلران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان ایلام، نشست صحیح خوانی نماز با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه دهلران و حجت الاسلام رستمی دبیر ستاد اقامه نماز این شهرستان در مدرسه اروندرود در روز شنبه چهاردهم مهرماه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ابتدای نشست صحیح خوانی نماز، اقامه نماز در مسجد و بصورت جماعت را بسیار مهم و با فضیلت دانست و اشاره کرد: ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم تا خود را به این محفل نورانی ملحق کنیم. بگونه ای که چونان تشنه هایی در پی آب، به مسجد برای اقامه جماعت بشتابند، و خانه ی آنان مسجد گردد تا به این واسطه، طبق بشارتی که معصومین به ما داده اند، خانه ای هم در بهشت برای ایشان بنا گردد.

وی افزود: نماز جماعت در مسجد چهار خصوصیت مهم را در وجود انسان نهادینه می‌کند. کسی که به صورت منظم نماز جماعت را در مسجد می‌خواند عظمت اسلام و مسلمین را مشاهده می کنند، اتحاد و همبستگی را حس می کنند، نظم و هماهنگی را تجربه می کنند و ولایت پذیری و همراهی با امام عادل که او را به رهبری قبول کرده اند، را احساس می کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: مهمترین آثار نماز، ایجاد اطمینان و آرامش قلبی در نمازگزار است.” الا بذکر الله تطمئن القلوب “ این آیه شریفه به صورت واضح می‌گوید که با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد. نماز پل ارتباط انسان با خدای متعال است و وقتی که انسان وضو می‌گیرد و به نماز می‌ایستد، خداوند آرامش قلبی را در وجود او قرار می‌دهد.

حجت الاسلام موسوی در پایان نشست صحیح‌خوانی نماز و پس از آموزش مراحل عملی نماز به دانش‌آموزان، ادای صحیح کلمات و عبارات را در نماز برای دانش‌اموزان آموزش داد.

نشست صحیح خوانی نماز در مدرسه اروندرود دهلران برگزار شد نشست صحیح خوانی نماز در مدرسه اروندرود دهلران برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا