اخباراصفهان

کارگاه آموزشی و هم اندیشی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان اصفهان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، کارگاه آموزشی و هم اندیشی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرای استان طی سه روز در تاریخ های شانزدهم، هفدهم و هجدهم مهر ماه در سالن جلسات ستاد اقامه نماز استان اصفهان برگزار شد.

کارگاه آموزشی و هم اندیشی دبیران دستگاه ها با حضور حجت السلام والمسلمین ابراهیم رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان، مهدوی نژاد کارشناس نظارت و ارزیابی، فرخی کارشناس فرهنگی آموزشی و دبیران دستگاه ها برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در خصوص وظایف دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی مطالبی بیان کرد و افزود: بر اساس فرم های ویژه بومی سازی و برنامه های مصوب وزارتخانه و با در نظر گرفتن شرایط، ظرفیت و امکانات موجود در هر دستگاه، برنامه ها بومی سازی و به ستاد استان ارسال شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد و گفت: شورای اقامه نماز در هر دستگاه باید به صورت دو ماه یک مرتبه برگزار شود و گزارشات آن به ستاد استان ارسال شود.

وی پیگیری برنامه های ابلاغی و تکمیل سامانه سجاده را از اهم برشمرد و گفت: اجرای برنامه های ابلاغی و گزارش آن در سامانه سجاده از اهم است و باید پیگیری شود تا در ادارات شهرستان ها نیز به بهترین نحو اجرا شود.

کارشناس فرهنگی آموزشی ستاد اقامه نماز ضمن بیان اینکه هدف ستاد پوشش حداکثری آحاد مردم است به برنامه های فرهنگی و آموزشی ستاد پرداخت و بیان کرد: دوره های آموزشی مختلف توسط ستاد اقامه نماز استان برگزار می شود که می تواند مانند مسابقه کتابخوانی عمومی و یا دوره های آموزشی اقشار خاص جامعه خصوصی باشد.

فرخی ادامه داد و گفت: دستگاه ها باید دوره های آموزشی ضمن خدمت برای کار کنان خود برگزار کنند و ستاد اقامه نماز آنان را در این امر یاری میکند.

وی دوره های آموزشی و تخصصی نماز ویژه گروه های موثر که اجرا شده را اعلام کرد و دوره های ضمن خدمت کارکنان دستگاه های دولتی، دوره های آموزشی ویژه تمامی گروه های آموزش و پرورش، پرستاران، رانندگان و بانوان خانه دار را از اهم آنان برشمرد.

کارشناس فرهنگی ادامه داد و گفت: امکان اجرای دوره های آموزشی غیر حضوری ویژه ابواب جمعی ادارات و خانواده های آنان در سامانه قنوت مرکز تخصصی نماز قم میسر است که در حال حاضر تعدادی از ادارات از این امکان استفاده می کنند.

فرخی در خصوص فضای مجازی بیان کرد: کانال های ستاد اقامه نماز استان، قرار ۱۷ و قنوت مرکز تخصصی را می توانید در ایتا دنبال و از محتواهای تولید شده نماز آنان در محیط کاری خود استفاده کنید.

کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز بیان کرد: بازدید های میدانی از نمازخانه دستگاه ها به صورت مستمر انجام و در کارنامه ارزیابی مورد بررسی قرار داده می شود.

مهدوی نژاد بر پخش اذان در محیط اداره تاکید کرد و تکمیل نمودن سامانه سجاده را از وظایف دبیران برشمرد.

در پایان سه روز جلسه مواردی به عنوان مصوبات کارگاه آموزشی و هم اندیشی دبیران دستگاه ها مصوب شد که اهم آنان بومی سازی برنامه های مصوب سال ۱۴۰۳ دستگاه ها و ارسال به ستاد اقامه نماز تا پایان هفته آتی، بررسی و پرداخت ایاب و ذهاب و حق القدم روحانیون، حضور مدیران دستگاه ها به همراه امام جماعت اداره در نماز مدارس محدوده کاری، برگزاری جلسات شورای اقامه نماز دستگاه، برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت چهل و هشت ساعته ویژه کارکنان، تولید محتوای نمازی و ارسال گزارشات نمازی به روابط عمومی ستاد اقامه نماز می باشد.

لازم به ذکر است صورت جلسه مذکور به همراه مصوبات برای دستگاه ها به صورت جداگانه ارسال و پیگیری آن مورد تأکید قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا