اخبارگلستان

نهمین اجلاس استانی نماز گلستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان گلستان، نهمین اجلاس استانی نماز با عنوان نماز نسل نو و رسالت ما با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، علی محمد زنگانه استاندار، قاسم محمدی مدیر ستاد اقامه نماز و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، فرمانداران، نماینده خبرگان رهبری، ائمه جمعه و علمای تشیع و تسنن و مسئولین، در روز چهارشنبه هجدهم مهرماه به میزبانی شهرستان رامیان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره با اهمیت نماز در تربیت انسان و جامعه گفت: این واجب الهی که از آن به‌عنوان ستون دین یاد می‌شود، نقش اثرگذار و سازنده‌ای در تریبت انسان متدین و جامعه اسلامی برعهده دارد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی بیان کرد: آنچه بشر را بیش از پیش آرام می‌کند، یاد خداست و هر اگر تکیه انسان به خدا نباشد ناامید خواهد بود.

وی با اشاره به رشد روز افزون ارتباطات و استفاده از تلفن همراه، گفت: با وجود همه فواید توسعه ارتباطات این فناوری بین اعضای خانواده و جامعه فاصله ایجاد کرده است.

آیت الله نورمفیدی به جنایات رژیم منحوس صهیونیستی اشاره کرد و افزود: همه این جنایت‌های غیر انسانی که غزه و لنبان و یا در دیگر کشورها و نقاط جهان رخ می‌دهد، زیر سر امریکاست و این کشور توسط سگ هار خود یعنی رژیم جعلی صهیونیستی، انواع جنایت‌ها را مرتکب می‌شود.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل از اساتید مرکز تخصصی نماز، در این همایش با تبیین اهمیت تربیت در آموزه‌های دینی، تصریح کرد: نماز یکی از پایه‌های مهم در مساله تربیت انسان است.

وی افزود: تربیت به معنی شکوفایی استعداد انسان است که بخش قابل توجه آن از طریق مهارت آموزی محقق می‌شود.

حجت الاسلام کفیل با تاکید برضرورت ترویج اقامه نماز اول وقت اضافه کرد: با این اقدام بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه بویژه ارتباط بین نسلی رفع خواهد شد.

وی بابیان اینکه نمی‌توان فضای مجازی را از فرزندان خود جدا کنیم، ادامه داد: والدین باید همراه با محبت و صمیمیت، استفاده صحیح از این شبکه اجتماعی را به فرزندان خویش آموزش دهند.

قاسم محمدی مدیر ستاد اقامه نماز گلستان در این همایش گفت: گلستان سند چشم انداز نماز تا افق ۱۴۰۵ را تدوین کرده که مبنای فعالیت‌های این بخش در ادارات و نهادها، مدارس و مساجد است.

وی ارائه گزارشی از فعالیت ستاد اقامه نماز در طح استان و شهرستان‌ها، از برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های نمازی ویژه دانش آموزان و خانواده‌ها و کارکنان دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

محمدی گفت کسب رتبه برتر در بین استان‌های کشور مرهون زحمات و تلاش‌های همه مسئولین استانی و شهرستانی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز می‌باشد.

در این مراسم با حضور استاندار و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آیین کلنگ زنی سومین نمازخانه بین راهی محور توسکستان(گرگان_شاهرود) محدوده گرمابدشت با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان به صورت وبینار برگزار شد.

در پایان این مراسم ضمن قرائت بیانیه هیات داوران در ارزیابی عملکرد فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲، از مدیران برتر در حوزه نماز، تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا