اخبارقممجمع خیرین مسجدساز

مسجد صاحب الزمان(عج) روستای قاشقابلاغ افتتاح شد+ پیام مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز

آیت الله اعرافی: مسجد خانه اول برای ارتباط گیری افراد جامعه با خداست و مساجد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش تاثیر گذاری دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز قم، آیین افتتاحیه مسجد صاحب الزمان(عج) روستای قاشقابلاغ شامگاه شنبه، بیست و دوم مهرماه و در شب میلاد امام حسن عسکری(ع)، با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در این آیین گفت: جامعه شیعه باید ارتباط خود را با امام عصر حفظ نمایند و در عصر غیبت کبری نقش علما و مساجد برای پیگیری و تعلیم معارف اهل بیت افزایش می‌یابد.

آیت الله علیرضا اعرافی همچنین گفت: مسجد خانه اول برای ارتباط گیری افراد جامعه با خداست و مساجد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش تاثیر گذاری دارند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: رسالت ما تقویت مساجد در کشور است و از همه افراد تلاش گر و خیر مسجد ساز تقاضا داریم که موضوع ساخت مسجد را با قوت ادامه دهند و کشور به سمتی برود که در کل کشور بر اساس سرانه هر هزار نفر یک مسجد سه وعده نماز داشته باشیم و این موضوع یک ضرورت برای کشور است.

در این آیین خیر مسجدساز حجت الاسلام کارگر نیز ضمن خیر مقدم از تمامی کسانی که به هر نحوی ایشان را در احداث این مسجد یاری کردند تقدیر کرد و گفت: هدف از احداث این مسجد، رفع نیاز منطقه و رفع محرومیت های موجود بود تا انشاالله  احداث این مسجد موجب پیشرفت این روستا و روستاهای مجاور شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی عرب پور مدیر ستاد اقامه نماز و دبیر مجمع خیرین مسجدساز در این آیین ضمن قدردانی از تمامی کسانی که در احداث این مسجد مؤثر واقع شدند به آیه ۱۸ سوره مبارکه توبه اشاره کرد و گفت: مساجد خدا را تنها کسانی آباد می کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز را اقامه می کنند.

همچنین پیام سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز توسط حجت الاسلام مجید شریفی قرائت شد که متن پیام به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

احداث مسجد زمینه ساز روشن کردن خورشید ذکر الهی در آسمان دل مردم موحد است. مسجد تراز انقلاب اسلامی محل عبادت و پرورش انسان های آراسته به فضائل اخلاقی و صالح است. مسجد بهره‌مند از امام جماعت کاردان و مردم دار و جوانگرا نعمت بزرگی است که آینده ای سالم برای نماز گزاران و اهل محل به ارمغان می آورد.

از اهتمام حجت الاسلام والمسلمین کارگر که این مسجد را بر اساس تقوی و تشخیص درست ایجاد کرده اند صمیمانه سپاسگزارم.

حضور عالم متفکر آیت الله اعرافی دامت برکاته و مدیران محترم قم در مراسم افتتاح مسجد نشانه بارزی از حمایت علمای اعلام و مسئولان کشور در نهضت مسجدسازی و پاسخ درستی به دعوت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام سیدعلی خامنه ای متع الله المسلمین بطول بقائه برای احداث مساجد در مناطق نیازمند است. امیداست با استعانت از خداوند حکیم و با استقبال اهالی روستای قاشقبلاغ و مشارکت نوجوانان و جوانان محل این مسجد از برنامه های فرهنگی و عبادی شایسته ای برخوردار شود.

به خاطر داشته باشیم که مسجد آباد خاستگاه تمدن نوین اسلامی و کانون یکتاپرستی و مرکز رشد آینده سازان انقلاب اسلامی است و سرمایه‌گذاری در این راه مقدس از عالی ترین مظاهر باقیات الصالحات محسوب می شود.

از تلاشهای سازنده حجت الاسلام والمسلمین عرب پور مدیر کوشای ستاد اقامه نماز استان قم در جهت توسعه و تجهیز و احداث مساجد با مشارکت خیرین قدردانی می کنم.

سیداحمد زرهانی
قائم مقام ستاد اقامه نماز
و مدیر عامل مجمع خیرین مسجدساز
۱۸مهر ۱۴۰۳

در پایان با اهداء لوح سپاس قائم مقام ستاد اقامه نماز و مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز از زحمات خیر مسجدساز حجت الاسلام کارگر، مهندسین پروژه و تمامی کسانی که در این امر همراه بودند تقدیر شد.

لازم به ذکر است روستای قاشقابلاغ در ۲۵ کیلومتری شهر قم و از توابع بخش مرکزی شهرستان قم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا