اخبارزنجان

نشست رئیس کل دادگستری زنجان با جامعه طلاب، روحانیون و ائمه جماعات برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان زنجان، به منظور تعامل و هم افزایی دستگاه قضایی استان با جامعه روحانیون و طلاب ائمه جماعت مساجد و سرپرست ستاد اقامه نماز استان و دیگر  مدیران فرهنگی استان در جهت طرح معضلات فرهنگی و اجتماعی استان و ارائه پیشنهادات جلسه ای ساعت صبح روز دوشنبه مورخ شانزدهم مهرماه با حضور رئیس کل دادگستری استان در محل سالن کنفرانس دادگستری برگزار شد.

در ابتدای این دیدار  علما، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان به بیان مسائل و مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و ضرورت اقدامات موثر برای کاهش این آسیب‌ها پرداختند.

حجت الاسلام فتحی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ایجرود نیز در این نشست به اهمیت نقش امام جماعت در مساجد پرداخت و بهترین کار فرهنگی را اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی اقامه نماز دانست.

حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق در ادامه دیدار با جامعه نخبگان، در جمع علما، روحانیون، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان زنجان، گفت: علما مسئول مباحث اعتقادی  مردم هستند، آن هم برای اقشار جامعه نه صرفا برای نمازگزاران در مساجد که مسئولیتی سنگین و اثر گذار دارند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش اثرگذار علما و روحانیون در جامعه در راستای تبلیغ و ترویج مسائل دینی و فرهنگی، افزود: دستگاه قضائی استان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه از ظرفیت و نفوذ کلام علما استفاده خواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری زنجان ادامه داد: با کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و با اقدامات پیشگیرانه، تبلیغی و تبیینی از سوی علما، صاحبان منبر، آمار ورودی پرونده ها در محاکم کاهش خواهد یافت.

فرجی‌برحق تاکید کرد: مشکلات موجود جامعه علما و طلاب نباید مانع انجام وظایف  در حوزه‌های دینی و فرهنگی جامعه ایجاد کند؛ چرا که اثرگذاری و نفوذ کلام علما در  جامعه خصوصا برای نسل جوان بسیار راهگشا است.

نشست رئیس کل دادگستری زنجان با جامعه طلاب، روحانیون و ائمه جماعات برگزار شد نشست رئیس کل دادگستری زنجان با جامعه طلاب، روحانیون و ائمه جماعات برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا