اخبارمرکز تخصصی نماز

جلسه هم اندیشی گسترش همکاری بین آموزش و پرورش و مرکز تخصصی نماز برگزار شد

به گزارش روابط‌ عمومی مرکز تخصصی نماز، روز یکشنبه بیست و دوم مهرماه، جلسه همکاری و هم اندیشی در زمینه گسترش همکاری بین آموزش و پرورش و مرکز تخصصی نماز با حضور حجت الاسلام والمسلمین ولیخانی مدیر مرکز تخصصی نماز  و حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، در مرکز تخصصی نماز برگزار شد.

ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین ولیخانی، ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های مرکز تخصصی نماز گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین رسالت‌های این مرکز تربیت دینی دانش آموزان یا نوجوانان و جوانان جامعه می‌باشد.

وی افزود: با توجه به دامنه فعالیت این مرکز، تلاش می‌شود علاوه بر انگیزه سازی نسبت به معارف نماز در این دوره‌های آموزشی با برگزاری دوره‌های همسو برای والدین، این انگیزه سازی ادامه و به عمل مستمر ختم شود.

مدیر مرکز تخصصی نماز، با اشاره به زمینه های همکاری ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش گفت: با دغدغه مندی وزارت آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز، همکاری های مناسبی در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان، معلمان و مربیان پرورشی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد، با اشاره به اهمیت زمان و مکان تربیت در سنین نوجوانی، گفت: با توجه به شکوفایی اذهان نوجوانان، مجموعه های فرهنگی و تربیتی باید بهترین بهره از این زمان و فضای مناسب مدرسه ببرند.

وی ضمن بیان اهمیت جایگاه نماز در دین و همچنین آثار تربیتی نماز در خانواده و جامعه اسلامی گفت: از آنجایی خداوند متعال نماز را یک فریضه مستمر برای هر انسانی در نظر گرفته، فعالین در این حوزه نیز باید جهت ترویج این امر الهی علاوه بر ایجاد موج در این حوزه، فعالیت مستمر داشته باشند.

در ادامه جلسه طرفین به زمینه های همکاری و فعالیت هایی از قبیل برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب امریه در وزارت آموزش و پرورش، طلاب استخدامی و طلاب طرح امین در مدارس، همچنین گنجاندن معارف نماز در برنامه پنج ساله وزارت آموزش پرورش پرداختند.

برگزاری جلسه هم اندیشی در زمینه گسترش همکاری بین آموزش و پرورش و مرکز تخصصی نماز

برگزاری جلسه هم اندیشی در زمینه گسترش همکاری بین آموزش و پرورش و مرکز تخصصی نماز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا