اخبارحوزه ریاستمازندران

دهمین اجلاس نماز مازندران برگزار شد

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور: جذب نوجوانان و جوانان به نماز، موجبات مصونیت این نسل در برابر آسیب های اجتماعی را فراهم می آورد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مازندران، دهمین اجلاس نماز مازندران با عنوان نماز نسل نو ورسالت ما با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز، نماینده ولی فقیه، مسئولین استانی، ائمه جمعه، فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فعالان ترویج فرهنگ نماز روز یکشنبه بیست و دوم مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

در ابتدای جلسه پس از تلاوتی از قرآن مجید، محمد صادق رضایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان، به ارائه گزارشی از اقدامات خود در خصوص ترویج فرهنگ اقامه نماز و کارهای در دست اقدام امر نماز در دانشگاه پرداخت .

دهمین اجلاس نماز مازندران برگزار شد

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی ضمن خیر مقدم گویی به مدعوین و تشکر از همکاری در برگزاری اجلاس بیان داشت: ترویج نماز و رفع مشکلات حوزه ترویج نماز فقط برعهده ستاداقامه نماز نیست و همگان در این امر بایستی احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه توجه به نماز زمینه ساز صدور انقلاب اسلامی خواهد بود، افزود: نزدیک به ۸۰آیه از قرآن کریم مومنین را دعوت به اقامه نماز می کند.

حجت الاسلام ابراهیمی بابیان اینکه ترویج نماز نیازمند عزم ملی است، گفت: باید مبلغ اقامه نماز باشیم.

وی به سند ۲۰ساله تحول نماز اشاره کرد و افزود: قوت ها، ضعف ها، تهدیدها، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه ترویج نماز با برش ۵ساله در اختیار ۱۱۰ دستگاه اجرایی استان قرار داده شد.

حجت الاسلام ابراهیمی به فعالیت سامانه سجاده با هدف ارزیابی فعالیت های نمازی دستگاه های اجرایی استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۵دستگاه اجرایی استان از طریق این سامانه به عنوان فعالین امر نماز انتخاب و تجلیل می شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز مازندران برلزوم ساماندهی نمازخانه های بین راهی و مجتمع های تفریحی استان با وجود حضور ۲۰میلیون مسافر و گردشگر در طول سال تاکید کرد.

دهمین اجلاس نماز مازندران برگزار شد

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه مازندران ضمن تشکر از زحمات ستاد اقامه نماز  با اشاره به آیه ای از سوره عنکبوت، گفت: قرائت قرآن با هدف آشنایی با دستورات خداوند متعال یک ضرورت است.

وی بابیان اینکه حکم خداباید خط قرمز امت اسلام باشد، خاطرنشان شد: هیچ تعالی در اجرای حکم و تکلیف خدا قابل قبول نیست.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه حجاب برای زن و مرد واجب است باید برای اجرای این واجب تعلل نشود، گفت: نماز نیزیکی از احکام خداست باید به موقع اقامه شود.

وی خطاب به مبلغین و مبلغات خواستار بیان و تبیین درست احکام دین اسلام بین نسل نو شد و افزود: به مقوله نماز باید کارکردی، عملیاتی و اجرایی توجه شود تا شاهد جریان سازی در حوزه ترویج فرهنگ نورانی نماز باشیم.

آیت الله محمدی لائینی بابیان اینکه تمام موفقیت های انقلاب اسلامی که به دست مبارک مجاهدین انقلاب رقم زده شد از برکات نماز است، چراکه رزمندگان اسلام اهل نماز بوده اند، اذعان کرد: امنیت امروز کارکرد نماز است.

وی با بیان اینکه باید زمینه ساز حضور مردم در صفوف اقامه نماز باشیم، خاطرنشان شد: خروجی اجلاسیه های نماز باید افزایش نمازخوان در سطح جامعه باشد.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن تشکر و قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مدیر ستاد اقامه نماز استان از تشکیل این اجلاس گفت: برای نمازی شدن دانش آموزان باید به اندازه کافی علما و روحانیون ارتباط با مدارس داشته باشند.

وی به فعالیت ۱۲۰هزار مدرسه اشاره کرد و یادآورشد: ۶۵هزار مدرسه نمازجماعت دارند و فقط ۲۰هزار امام جماعت در این مدارس حاضر می شوند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه عالم دین اگر با نسل نو ارتباط برقرار نکنند فکر دانش آموزان به تسخیر رنگ و لعاب دروغین و انحرافی فضای مجازی درخواهد آمد،  ادامه داد: تربیت امام جماعت مدارس مورد توجه حوزه های علمیه باشد.

زرهانی خاطرنشان شد: باید نهضت تربیت امام جماعت مدارس در کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید برای ترویج نماز و نمازخوان شدن فرزندانشان دغدغه مند باشند، گفت: فرمانداران مسئولیت اقامه نماز شهرستان ها را برعهده دارند و طبق ارزیابی اکثر فرمانداران برای ترویج فرهنگ نورانی نماز پای کار نیستند اگر نماز در شهرستان ها ترویج شود امنیت برقرار خواهد بود.

زرهانی به بحرانی روانی و اجتماعی در حوزه نسل نو اشاره کرد و افزود: جذب نوجوانان و جوانان به نماز، موجبات مصونیت این نسل در برابر آسیب های اجتماعی را فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در بحث اقامه نماز در مدارس تحول گرا باشند، گفت: دلایل نمازگریزی دانش آموزان باید بررسی و رفع شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز بابیان اینکه امام جماعت مدرسه باید توانایی پاسخ گویی به شبهات مطروحه بین دانش آموزان را داشته باشد، بیان کرد: باید راه های دعوت دانش آموزان به نماز بررسی و در مدارس تبیین شود.

پخش کلیپ عملکرد ستاد اقامه نماز استان، تجلیل از مدیران و دبیران برتر حوزه نماز در عملکرد برنامه های مصوب اجرایی سال ۱۴۰۲، برپایی پرسش و پاسخ و شبهات دینی و نمازی، رونمایی از تمبر دهمین اجلاس استانی نماز مازندران، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع نماز از دیگر برنامه های دهمین اجلاس استانی نماز مازندران بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا