اخبارحوزه ریاستمازندران

جلسه پرسش و پاسخ قائم مقام ستاد اقامه نماز با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مازندران، نشست دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز مازندران، حجت الاسلام حسینی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان، روز یکشنبه بیست و دوم مهرماه برگزار شد .

در آغاز بعد از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، حجت الاسلام ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز ضمن خیر مقدم به مدعوین به ویژه قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت اقامه نماز گفت: نماز به عنوان ستون دین در مدارس و دانشگاهها باید قوت بگیرد، ترویج نماز تضمین کننده سلامت اجتماع است و هر قدمی که برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه برداشته می‌شود در واقع تضمین کننده سلامت جامعه و امنیت فرزندانمان است.

سپس حجت الاسلام حسینی مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی در پیرامون برنامه های فرهنگی و تربیتی دانشگاه و امر اقامه نماز بیاناتی را عنوان کرد .

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز جایگاه دانشگاه علوم پزشکی را بسیار پر اهمیت خواند و افزود: شما مغزهای متفکر و نخبگان این کشور هستید و کسانی که در این جایگاه هستند فکر باز و قدرت تجزیه و تحلیل دارند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با طرح این سوال که برای حل مشکلاتی که ما در حوزه فرهنگ با آن مواجه هستیم چه باید کرد، افزود: علل کاهلی در نماز چیست؟ و برای ترمیم و جبران این مشکل چه باید کرد؟

زرهانی با اشاره به اجلاس سراسری نماز افزود: ما هر ساله یک اجلاس سراسری نماز برگزار میکنیم و اجلاس سی و یکم با عنوان نماز نسل نو و رسالت ما در بجنورد برگزار میشود.

وی گفت: ذکر خداوند باعث اطمینان قلب میشود و در سختی ها و مشکلات و بحران های زندگی به انسان آرامش می دهد و توکل به او باعث کنترل تنش های فرد می شود. انسانی که به خدا ایمان دارد و به او توکل می کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: نماز بهترین راه ارتباط با خداوند متعال است و دوران دانشجویی نیز بهترین زمان است تا نه تنها ارتباط شما با خداوند بیشتر شود که شیوه‌های دعوت به نماز را برای دعوت نسل آینده به این فریضه بزرگ الهی فرا بگیرید.

در ادامه، جلسه با پرسش و  پاسخ و بیان مطالبی در رابطه با مسائل و مشکلات دانشجویان و دغدغه‌های آنان پایان یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا