اخبارمرکزی

اجلاسیه نماز در پدافند هوایی اراک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، اجلاسیه نماز در پدافند هوایی اراک با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان، کارکنان و سربازان، روز دوشنبه بیست و سوم مهر ماه، با هدف توسعه و ترویج آداب، آثار و شرایط نماز، در محل سالن اجتماعات برگزار شد.

در این اجلاسیه، رودبارانی ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) در خصوص اهمیت برپایی اقامه نماز مطالبی را بیان کرد و گفت: مهمترین اثر برپایی و برگزاری اقامه نماز در سطح جامعه، دوری همه اقشار به ویژه جوانان و نوجوانان از فساد و ناهنجاری ها است.

وی افزود: یکی دیگر از آثار و اهمیت اقامه نماز این است که انسان همیشه و در همه جا به یاد خداوند متعال است و این یاد خدا باعث می شود که دست شیطان های درونی و برونی از سر انسان کوتاه شود.

مدیر ستاد اقامه نماز در ادامه در خصوص شرایط اصلی و فرعی نماز مطالبی را بیان کرد و گفت: شرط اصلی نماز ولایت است و شرط فرعی نماز خود دارای سه شرط : صحت، قبول و کمال است.

روبارانی افزود: شرط صحت نماز، با رعایت احکام، شرط قبولی نماز با رعایت اخلاق و شرط کمال نماز با رعایت آداب نماز حاصل می شود.

رودبارانی در ادامه گفت: حضرت ابراهیم (ع) مامور شد، زن و فرزند خود را به یک سرزمین خشک و بدون آب و علف در کنار خانه خدا بفرستد، چرا؟ برای اقامه حج، اقامه جهاد، روزه و حجاب، خیر، همانطور که قرآن در سوره ابراهیم آیه ۴۰ می فرماید: « رب اجعلنی مقیم الصلاه و من ذریتی ربنا و تقبل دعاء » « پروردگارا، مرا برپا دارندۀ نماز قرار ده و اولاد مرا.پروردگارا، دعاى مرا [به درگاهت] قبول کن » یعنی برای اقامه نماز مامور شده بود.

 

اجلاسیه نماز در پدافند هوایی اراک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا