اخبارکرمان

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان سیرجان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کرمان، صبح روز سه شنبه بیست و چهارم مهر ماه جلسه شورای اقامه نماز شهرستان سیرجان با حضور مدیر و کارشناسان ستاد اقامه نماز، امام جمعه و فرماندار سیرجان و دیگر اعضاء در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سیرجان تشکیل شد.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ابتدا فرماندار سیرجان ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از حضور عزیزان در جلسه مطالب کوتاهی پیرامون ترویج معارف نماز ایراد کرد.

یعقوبی با اشاره  پیام مقام معظم رهبری به یکی از اجلاس های نماز گفت: تأکید معظم له بر نماز نسل نو بوده است و ما باید نسل نو را دریابیم و اگر بخواهیم نماز را برای نسل نو برنامه ریزی کنیم در سه مکان این امر مهم تحقق پیدا خواهد کرد.

فرماندار سیرجان مدرسه،مسجد و دانشگاه را به عنوان مثال آوردند که در این سه مکان می شود فرزندانمان را برای نماز و مسائل دینی تربیت کرد.

وی همچنین بیان کرد: شیوه تدریس معلمین باید جوری باشد که جاذبه داشته باشد و معلم قرآن باید جوری تدریس کند که دانش آموز با عشق در سر کلاس حاضر شود و ما باید شیوه کارمان را بروز کنیم.

در ادامه حجت الاسلام مسلمی زاده امام جمعه سیرجان، با اشاره به آیات و روایات مطالب مبسوطی را در خصوص اقامه نماز و اهمیت نماز بیان کرد.

امام جمعه سیرجان گفت: قرآن کریم اقامه نماز را ویزگی یا خصوصیت انبیاء الهی می داند و اینکه نتیجه زحمت و تلاش انبیاء الهی بتواند حلقه اتصال بین خالق و مخلوق باشد.

وی بیان کرد: در سوره مریم پیغمبران متعددی را معرفی می کند مثلا در آیه پنجاه و چهار از این سوره آمده که وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ إِسْماعیلَ إِنَّهُ کانَ صادِقَ الْوَعْدِ وَ کانَ رَسُولاً نَبِیًّا و ویژگی پیامبران نماز و زکوه بوده است

مسلمی زاده عنوان کرد:از دیگر ویزگی پیامبران و انبیاء اللهی خشوع و خصوع داشتن و اهل سجده بودن را می توان اشاره کرد.

وی اظهار داشت:اما متأسفانه بعد از انبیاء اللهی کسانی آمدند که نماز را ضایع کردند و به دنبال آن ترویج شهوترانی نمودند.

امام جمعه سیرجان همچنین با اشاره به آیه إِنَّ الصَّلَاهَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ ۗ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ ۗتصریح کرد:همانا نماز (انسان را) از فحشا و منکر باز مى‌دارد و البتّه یاد خدا بزرگ‌تر است و خداوند آنچه را انجام مى‌دهید مى‌داند.

در پایان جلسه هم حجت الاسلام عربپور مدیر ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کرمان طی سخنان کوتاهی ابراز کرد: در جمهوری اسلامی دو امر مهم باید محور باشد یکی مسئله نماز است که قرآن می فرماید:الَّذینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَ آتَوُا الزَّکاهَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَهُ الْأُمُورِهمان کسانی که اگر آنها را درزمین استقرار دهیم نماز را بپا می کنند و زکات می دهند و به معروف امر نموده و از منکرباز می دارند، و سرانجام کارها با خداست 

وی بیان کرد: دومین مسئله ای که خیلی مهم است مسئله مهدویت است. اگر دقت کنید در گروه های معاند و کسانی که با مهدویت و امام زمان (عج) مشکل دارند کار می کنند.

عربپور گفت: برای این دو مسئله مهم همه بزرگان ما بخصوص ائمه اطهار تأکید کرده اند و یکی از کارهای مهمشان اقامه نماز بوده است.

مدیر ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت اظهار کرد: در بحث نماز هر شهرستان شورای اقامه نماز دارد و پرچم دار این شورا فرماندار هر شهرستان است و فصلی یک جلسه باید با حضور اعضاء برگزار شود.

وی همچنین تصریح کرد: در بنیاد مهدویت هم شورای سیاستگذاری با پرچمداری امام جمعه فصلی یک بار باید تشکیل جلسه دهند و برنامه های بنیاد را پیگری کنند.

عربپور در پایان عنوان کرد:مسئله ای که وجود دارد در بحث نماز و مهدویت اون عشق و علاقه دینی و اون سوزی که در وجود شما نهادینه است کارگشا خواهد بود.

 برگزاری جلسه شورای اقامه نماز شهرستان سیرجان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا