اخبارهمدان

سومین جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی شورای اقامه نماز روستایی در همدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان، سومین جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی شورای اقامه نماز روستایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان، رضانیا معاون سیاسی و امنیتی استاندار و نمایندگان  فرمانداری شهرستان های همدان و  دستگاه های اجرایی در روز بیست و پنجم مهر در استانداری همدان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حسنی حلم ضمن اشاره به طرح ابتکاری نماز یاوران آحاد جامعه بیان کرد: با توجه به احساس خلاء شورای اقامه نماز در بخش و روستا تصمیم بر آن شد که یک سازوکار مردمی و حاکمیتی شکل بگیرد و شورای اقامه نماز روستا و بخش را متناظر با شورای اقامه نماز استان بسط و گسترش یابد.

حسنی حلم با بیان آیه “الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ” تصریح کرد :اگر خداوند به کسی تمکنی داد او باید پرچمدار نماز باشد و فقط به خواندن نماز اکتفا نکند و برای گسترش و اشاعه فرهنگ اقامه نماز در جامعه تلاش کند.

مدیر ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه باید نماز در جامعه نهادینه شود عنوان کرد: اگر نماز به معنای واقعی در جامعه نهادینه شود و رفتار مردم نمازی شود خیلی از مشکلات و ناهنجاری ها در جامعه رفع می شود.

در ادامه وی افزود: ما باید پای کار نماز بایستیم و از تمام ظرفیت هایی که در بخش و روستا وجود دارد بهره ببریم تا یک حرکت نورانی در جامعه ایجاد شود.

حسنی حلم ضمن اشاره به آئین نامه و احکام تدوین شده توسط ستاد اقامه نماز تشریح کرد: یک ساختار و شرح وظایف تدوین شده است که به تمام فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد و باید برنامه ها بر اساس شرح وظایف انجام شود.

مدیر ستاد با بیان شرح وظایف شورای اقامه نماز بخش و روستا اظهار داشت: پیگیری به کارگیری ائمه جماعت در مدارس و مساجد، تبلیغات میدانی نماز، تعیین حد ترخص، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع نماز (کتابخوانی، پویش‌ها ، فضای مجازی)، برگزاری جلسه ماهانه ائمه جماعات مدارس و مساجد، برنامه‌ریزی اجلاس‌های نمازی با موضوع مرتبط با اجلاس کشوری ، تقدیر و تجلیل از فعالان نمازی برخی از وظایف این شورا هستند.

رضانیا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان ضمن تقدیر و تشکر از ستاد اقامه نماز و فرمانداری های شهرستان ها برای پیگیری های صورت گرفته در خصوص اجرای طرح نماز یاوران آحاد جامه بیان کرد: نماز و توسل به اهل بیت است که برای ما باقی می ماند و ما باید برای نهادینه شدن نماز در جامعه تلاش کنیم.

رضانیا با اشاره به اهمیت تداوم در اجرای این طرح تصریح کرد: برای اجرای طرح نمازیاوران آحاد جامعه به هیچ عنوان نباید متوقف شد و اعضا باید گزارش عملکرد فعالیت های خود را در جلسات عنوان کنند تامشکلات و موانع شناسایی شود و با برررسی و همفکری، راهکارهای مناسبی جهت رفع آن ها ارائه شود.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان فرمانداری شهرستان های همدان و دستگاه های اجرایی گزارشاتی از اقدامات انجام شده ارائه دادند و انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت به این طرح بیان کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا