اخبارخراسان رضوی

دوره آموزش مدرسین آموزش خانواده در مشهد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، دوره آموزشی مدرسین آموزش خانواده با حضور حجت الاسلام و المسلمین ملکی از اساتید مرکز تخصصی نماز سه شنبه بیست و چهارم مهرماه در محل دارالقرآن برگزار شد.

در این دوره آموزشی که تعداد ۷۳ نفر از مدرسین حوزوی و دانشگاهی و پرسنل آموزش و پرورش حضور داشتند پیرامون مهارت های کلاسداری انجمن اولیا و نحوه ارائه مبحث شیوه های دعوت به نماز مطالبی ارائه شد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در ارائه مبحث به والدین می توان دو موضوع جذابسازی امر نماز یا شیوه های دعوت به نماز را در نظر گرفت ولی در بحث جذابسازی شاید برای مخاطب شورانگیز باشد ولی اثر آن موقتی است ولی ارائه اصولی بحث شیوه های دعوت فرزندان به نماز اثرات ماندگارتر و بهتری دارد.

وی افزود: شروع بحث باید از اصول دین باشد چرا که تا زمانی که توحید و معاد برای مخاطب تبیین نشود فروع دین مانند نماز را از شما نمی پذیرد و اصل نماز برای بندگی است و تبیین بندگی جز از طریق شناخت خدا و معبود یک امر بی اثر است.

این دوره آموزشی در مرحله اول با شش ساعت تدریس حضوری به پایان رسید و در مرحله دوم تعداد شش ساعت غیر حضوری با محتواهای آماده شده با موضوع نماز و خانواده توسط ستاد اقامه نماز و آزمون پایانی برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا