اخبارایلام

نشست نمازشناسی در دبیرستان ۱۷ شهریور ایوان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نمزا استان ایلام، نشست نمازشناسی با تدریس حجت الاسلام والمسلمین احمدیان از اساتید بومی استان در دبیرستان ۱۷ شهریور ایوان در روز سه‌شنبه بیست و چهارم مهرماه برگزار شد.

حجت الاسلام احمدیان در ابتدای نشست نمازشناسی به بحث درخصوص تأثیر نماز در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: در میان اعمال عبادی، نماز با فضیلت ترین اعمال به حساب می آید. به گونه ای که « إن‏ قبلت‏ قبل‏ ما سواها و إن ردّت ردّ ما سواها؛ اگر نماز پذیرفته شود، بقیه اعمال نیز قبول می شود و اگر آن پذیرفته نشود بقیه اعمال هم مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.»

وی افزود: نوید آیات قرآن بر این است که « قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ؛ به راستى که مؤمنان رستگار شدند، همانان که در نمازشان فروتنند»انسانی که اهل نماز باشد، منبعی برای معنادهی به زندگی خویش پیدا می کند. معنا در زندگی بسیار مهم است. این معنادهی باعث می شود انسان در زندگی رضایت مطلوبی را کسب کند. نماز این اثر ماندگار را دارد که معنا را به انسان می بخشد که در زندگی انسان، خالقی است که به او حیات بخشیده، نعمت های بی شماری را در اختیار او قرار داده است، حال او باید راهی برای شکر این نعمت ها بیابد. نماز همان راهی است که شکر نعمت ها را در پی دارد که خودش نیز شکر نعمت را طلب می کند.

استاد تخصصی نماز استان ادامه داد: اراده یکی از مولفه های مهم در رسیدن انسان به موفقیت است. از همین روی اولین و مهم ترین گام در رسیدن به موفقیت، کسب اراده و یا تقویت آن است. انسان هایی که در زندگی خود راهی برای تقویت اراده نمی کنند، نمی توانند طعم زندگی مطلوب را تجربه کنند. اراده یک نیروی معنوی است که افکار و هیجانات را به شکل رفتار در می آورد. اراده صفتی است که حالت خاصی را در آدمی ایجاد می کند که از او فعل مخصوصی صادر می شود و در حقیقت اراده به چیز معلوم تعلق می گیرد که آن را به وجود بیاورد.

حجت الاسلام احمدیان در پایان نشست نمازشناسی عنوان کرد: یکی از مواردی که می توان بر قوت اراده بیفزاید، نماز است. نماز به عنوان یک تکلیف الهی با ضوابط و احکامی که دارد می تواند اراده را به خوبی شکل دهد و زمینه تقویت آن را مهیا کند.

نشست نمازشناسی در دبیرستان 17 شهریور ایوان برگزار شد نشست نمازشناسی در دبیرستان 17 شهریور ایوان برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا