اخبارچهارمحال و بختیاری

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان کوهرنگ برگزار شد

حجت السلام کریمی: اقامه نماز در ادارات برکت‌افزا خواهد بود و انتظار می‌رود ادارات نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند. 

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان کوهرنگ، روز چهارشنبه، بیست و پنجم مهرماه با حضور حجت السلام و المسلمین محمد کریمی مدیر ستاد اقامه نماز استان، امام جمعه کوهرنگ و دیگر اعضای شورای اقامه نماز این شهرستان در دفتر امام جمعه کوهرنگ برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان چهارمحال‌وبختیاری در این نشست با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع) در خصوص نماز که فرمودند: «إنّ أوَّلَ ما یُحاسَبُ بهِ العَبدُ الصَّلاهُ»، گفت: فریضه نماز مسیر الهی شدن انسان را در دنیا فراهم می‌کند و نخستین عملی است که در آخرت برای آن مورد حسابرسی قرار می‌گیرد که اگر نماز ما قبول شود، بقیه اعمالمان نیز پذیرفته خواهد شد.

وی با ذکر اینکه قریب به یک‌ هزار آیه قرآن کریم مربوط به نماز است، ادامه داد: لفظ صلاه در ۹۶ آیه قرآن کریم صریحاً مورد اشاره واقع شده و پیداست که این فریضه الهی جایگاه بسیار بالایی در دین دارد.

حجت السلام کریمی بیان کرد: هر کارمند در اداره خودش می‌تواند یک مبلغ نماز باشد و مدیر نیز باید خود را مقید به اقامه نماز در مجموعه خود کند، اقامه نماز در ادارات برکت‌افزا خواهد بود و انتظار می‌رود ادارات نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه ادارات با اجازه مقام معظم رهبری و مجوز دولت ۲۰ دقیقه فرصت برای اقامه نماز دارند، افزود: باید زمینه و بستر اقامه نمازهای جماعت در ادارات در فضایی بانشاط و پویا فراهم باشد.

حجت السلام کریمی با اشاره به اینکه شهرستان کوهرنگ با همت و ابتکار امام جمعه هر ساله اجلاسیه‌های نماز را در نمازهای جمعه برگزار می‌کند، افزود: امسال نیز این اجلاسیه با همکاری ادارات شهرستان با شعار «نماز نسل نو» در میعادگاه نماز جمعه برگزار خواهد شد، ستاد اقامه نماز استان آمادگی دارد اساتید مرکز تخصصی نماز قم را به شهرستان دعوت و دوره‌های آموزشی نماز در ادارات ویژه کارمندان برگزار کند.

وی در پایان گفت: با توجه به شعار اجلاس نماز امسال با محوریت نسل نو و ضرورت تقویت نمازهای جماعت در مدارس، از ادارات انتظار می‌رود برای اعزام ائمه جماعت ادارات به مدارس در طول ایام هفته همکاری لازم را با آموزش‌ و پرورش شهرستان داشته باشند.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از ادارات فعال در حوزه نماز تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایکنا

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان کوهرنگ برگزار شد

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان کوهرنگ برگزار شد

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان کوهرنگ برگزار شد

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان کوهرنگ برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا