اخبارکرمان

نماز وحدت بخش ادارات استان کرمان در اداره مدیریت و برنامه ریزی اقامه شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کرمان،نماز وحدت بخش ادارات استان، روز چهارشنبه بیست و پنجم مهر ماه به امامت حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و با حضور مدیر و کارشناسان ستاد اقامه نماز استان و تعدادی از مدیران ارشد استانی در محل اداره مدیریت و برنامه ریزی استان اقامه شد.

در این آیین پس از اقامه نماز ظهر و عصر حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خصوص عقل و علم  طی سخنان کوتاهی گفت: یکی از منابع مهم معرفت دینی، عقل است که در سایه آن بسیاری از معارف دینی استخراج می‌شود. قرآن کریم در بیش از «سیصد آیه» جامعه اسلامی ‌را به تفکر و تعقل فرا می‌خواند.

وی همچنین بیان کرد: در روایات، عقل به‌عنوان حجت خداوند بر بندگان معرفی شده است و  امام کاظم(ع) در این باره  می‌فرماید: « إنَّ للّه ِِ عَلَى النّاسِ حُجَّتَینِ : حُجَّهً ظاهِرَهً ، و حُجَّهً باطِنَهً ، فأمّا الظّاهِرَهُ فَالرُّسُلُ و الأنبِیاءُ و الأئمَّهُ علیهم السلام ، و أمّا الباطِنَهُ فَالعُقولُ»: خداوند بر مردم دو حجت دارد؛ حجت عیانی و حجت باطنی. حجت ظاهری، رسولان و امامان‌اند و حجت باطنی عقل است»

امام جمعه کرمان عنوان  کرد: خصوصیت حجت باطنی در این است که در صورت اقامه دلیل و اتمام حجت، مخالفت با آن عقاب الهی را در‌پی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان حدیثی از امام علی (ع) گفت: امام علی علیه السلام :اَلْعَقْلُ وَالْعِلْمُ مَقْرُونانِ فى قَرَنٍ لا یَفْتَرِقانِ وَ لا یَتَبایَنان، عقل و علم با هم به یک ریسمان بسته شده است ، نه از هم جدا مى شوند و نه در برابر هم قرار مى گیرند.

اقامه نماز وحدت بخش ادارات استان کرمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا