اخبارقزوین

دوره آموزشی مدرسان خانواده با عنوان مهارت‌های دعوت فرزندان به نماز در استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عموم ستاد اقامه نماز استان قزوین، همزمان با هفته پیوند اولیا و مربیان، به‌منظور ترویج فرهنگ نماز، دوره آموزشی مدرسان خانواده با عنوان مهارت‌های دعوت فرزندان به نماز، به‌صورت ویدئو کنفرانس، با حضور کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش و حجت‌الاسلام قرائتی در تاریخ بیست و چهارم مهرماه در سالن جلسات شهید چگینی اداره کل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد.

دوره آموزشی مدرسان خانواده با عنوان مهارت‌های دعوت فرزندان به نماز در استان، با حضور نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش‌وپرورش، حجت‌الاسلام موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان، مرتضی طاهرخانی مدیر منابع انسانی و امور اداری استان تشکیل شد.

در ابتدا سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با توجه به اهمیت موضوع خواستار تقویت وجود مهارت خودآگاهی در دانش‌آموزان شد و گفت: تقویت و ارتقاء مهارت خودآگاهی منجر می‌شود، فرد در انتخاب‌هایی که دارد شناخت عمیقی از تمام ابعاد وجودی‌اش داشته باشد و بهترین راه‌حل را بر اساس ویژگی‌ها و استعدادهایش انتخاب کند. در این صورت در تمام موقعیت‌های زندگی به دیگران و تصمیماتشان متکی نخواهند بود.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: خودآگاهی، عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس شاخص‌های اساسی توانمندی‌ها و ضعف‌های هر انسان است. دانش آموزان می‌توانند با استفاده از مهارت حل مسئله تصمیمات مهم زندگی را یاد بگیرند و مشکلات خود را درست تحلیل نمایند.

سیاهکالی مرادی به‌ضرورت آموزش مهارت‌های تعاملات اجتماعی و سازشی به دانش آموزان تأکید نمود و ادامه داد: با آموزش این مهارت‌ها به دانش‌آموزان می‌توان افرادی باشخصیت و رشد یافته در ابعاد مختلف پرورش داد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش با بیان اینکه همسو کردن فعالیت‌های خانه، مدرسه، اجتماع در راستای آموزش مهارت‌های زندگی ضروری است اظهار کرد: آموزش و ارتقاء مهارت‌های زندگی به اولیا از طریق کلاس‌های آموزش خانواده همواره مستمر و هدفمند مدنظر قرار گیرد.

سیاهکالی مرادی به تشریح ضرورت آموزش تقویت ایمان و بصیرت افزایی پرداخت و از مدرسین خواست تا با توجه به هجمه دشمنان در جهت تقویت ایمان و اعتقاد خانواده‌ها و دانش آموزان، تمام تلاش خود را بکار بگیرند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز گفت: کانون خانواده بسیار مهم و اساسی است. در اسلام توجه و تأکیدات خاصی به آن شده است. امروز دشمنان اسلام و بشریت در تلاش هستند این کانون مهم مخدوش بلکه از بین ببرند. لذا بر همه ما واجب است که از آن سبک صیانت کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌ها اثرگذاری در این امر جلسات انجمن اولیا و مربیان است که شما بزرگواران آن را اداره می‌کنید. لذا ضمن تشکر از زحمات شما عزیزان استدعا دارم قسمتی از جلسات انجمن اولیا و مربیان با موضوع نماز، وظیفه والدین در امر نماز فرزندان و شیوه‌های دعوت به نماز فرزندان و راهکارهای مربوط به آن آموزش دهید.

مدیر ستاد اقامه نماز اظهار کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری روشن کردن چراغ نماز در تمام خانه‌ها و خانه دل‌ها است که این وظیفه بنده و شما بزرگواران است. امیدوارم گام‌های ارزشمندی در این امر برداشته شود و این مطالبه تحقق یابد.

موسوی در پایان گفت: ستاد اقامه نماز استان آماده هر نوع همکاری و در تهیه و اهدا کتاب و دیسک در این امر مقدس است.

دوره آموزشی مدرسان خانواده با عنوان مهارت‌های دعوت فرزندان به نماز در استان قزوین برگزار شددوره آموزشی مدرسان خانواده با عنوان مهارت‌های دعوت فرزندان به نماز در استان قزوین برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا