اخبارمرکزی

دوره آموزشی نماز ویژه آموزگاران مقطع پیش دبستانی و ابتدایی اراک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، دوره آموزشی تخصصی نماز ویژه آموزگاران مقطع پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی ناحیه یک و دو آموزش و پرورش، روز پنجشنبه بیست و ششم مهرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان، سید کمال شریفی مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی استان، در محل مجتمع فرهنگی آفتاب برگزار شد.

این دوره آموزشی تخصصی نماز، برای ۱۰۰ نفر از آموزگاران و معلمان ناحیه یک و دو آموزش و پرورش، با تدریس فاطمه سیفی از اساتید مجمع دانشجویی قرآن عترت دانشگاه تهران، با هدف افزایش مهارت ها و شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز ویژه معلمان و با همکاری ستاد اقامه نماز استان، آموزش و پرورش و ستاد نماز جمعه اراک برگزار شد.

در این دروه تخصصی نماز، فاطمه سیفی از مدرسان مجمع دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران گفت: سنین نوجوانی را می توان یکی از دوران های مهم در شکل گیری اخلاقیات و رفتارهای یک فرد دانست، که خانواده و مدرسه در آن نقش برجسته ای را ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه کلیدی ترین کانون های شکل دهنده خمیر وجودی و اخلاقی یک دانش آموز، خانواده و مدرسه هستند، افزود: دغدغه مندان در امر نهادینه کردن نماز بین دانش آموزان، ابتدا باید موارد ابتدایی ایجاد کننده علاقه به خواندن نماز در دانش آموز با روحیه لطیف را بررسی کنند و پس برای مراحل بعدی اقدام کنند.

مدرس دانشگاه تهران ادامه داد: نماز باعث آرامش معنوی دانش آموزان و معلمان در دنیای متلاطم امروزی می‌شود، لذا اولین ماموریت مدیران اقامه نماز است.

سیفی اظهار کرد: اگر در ظرفیت‌های اساسی مثل نماز و تعلیم و تربیت اقداماتی انجام شود به خاطر اثرگذاری روی نسل‌های آینده حائز اهمیت است و معامله با خداوند حساب و کتاب ندارد.

در ادامه این دوره تخصصی هر یک از آموزگاران موفق در امر ترویج نماز بین دانش آموزان به بیان شیوه های راهبردی خود در مدارس پرداختند.

دوره آموزشی نماز ویژه آموزگاران مقطع پیش دبستانی و ابتدایی اراک

دوره آموزشی نماز ویژه آموزگاران مقطع پیش دبستانی و ابتدایی اراک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا