اخبارحوزه ریاست

شهادت اسطوره‌ مقاومت فرمانده یحیی السنوار

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَقُولُواْ لِمَن یُقۡتَلُ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتُۢۚ بَلۡ أَحۡیَآءࣱ وَلَٰکِن لَّا تَشۡعُرُونَ

شهادت شایسته‌ی کسانی است که با ایمان به خدا و قیامت در مسیر تحقق آرمان نبوی صلی‌الله علیه و آله ،با جان و مال خود جهاد می‌کنند. شهادت و رستگاری و دستیابی به فوز عظیم ، مزد قیام لِلّٰه است.

شهید مقاومت ، طراح و فرمانده طوفان الاقصی ، شهید یحیی السنوار از جمله‌ی کسانی است که این موهبت نصیبش شده است. « نحن ان شاء الله بهم لاحقون»

حیات یحیی از امروز ثبت بر جریده‌ی عالم است و تا قیامت پیام می‌دهد : «حیَّ علی الجهاد» !

او پرچم افتخار و همیشه در اهتزاز مقاومت فلسطین و پایداری غزه و سند رسوایی و قساوت و جنایت رژیم صهیونی است.

او که اظهار می‌کرد از علی علیه السلام آموخته است ؛ ٫٫روزی که باید بمیرد ،می‌میرد هیچکس نمی‌تواند مرگ را از او دور کند و روزی را که قرار است زنده بماند ،مرگ نخواهد توانست به او آسیبی برساند٫٫ ، با شجاعت در میان معرکه حاضر شد و دروغ بودن همه‌ی ادعاهای رژیم را مبنی بر زندگی مخفیانه‌ی او در تونل و یا استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی بر جهانیان نشان داد .

آری او با نفی هر گونه سازش و معامله با رژیم صهیونیستی و ابراز اینکه: «صلح و مذاکره در کار نیست، یا پیروز میشویم یا کربلا رخ میدهد والسلام» نشان داد راهبرد مبارزاتی او حسینی و نگاهش به مرگ علوی است. در چنین نگاهی دستیابی به احدی الحسنیین عین پیروزی و سعادتمندی است.

ما در فقدان هر کدام از عناصر مقاومت به ویژه پاکبازانی چون یحیی السنوار اندوهناک می‌شویم اما

خون پاک این شهیدان مبارک برای نسلی خواهد بود که به همین نزدیکی شاهد پیروزی خواهند بود ، «أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ» ؟! و بشارت الهی بر اهل استقامت از مؤمنان همین است: «أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ»

باور و اندیشه‌ی او با شهادتی که انتخاب کرد در میان نسل های آینده فلسطین و مقاومت الگوی مبارزه و زندگی با عزت خواهد بود .باذن الله تعالی

برای او به برکت تأسی به امیرمؤمنان و درس آموزی از شهید کربلا حسین بن علی علیهماالسلام ، همجواری با اولیآء الهی را مسألت می نمایم. إنّه هو الرحمن الرحیم و إنّه علی نصرهم لقدیر.

محی الدین محمدیان

۲۸ مهر ۱۴۰۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا