آذربایجان شرقیاخبار

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ملکان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ملکان با حضور حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان، حجت الاسلام زمانی امام جمعه محترم شهرستان ملکان و سایر اعضای شورای اقامه نماز روز یکشنبه بیست و نهم مهر ماه برگزار شد.

حجت الاسلام آقاجانی با اشاره آیه ۴۱ سوره حج، گفت: یکی از وظایف مومنین زمانی که در روی زمین حکومت تشکیل می دهند اقامه نماز است، در وهله اول چنین به نظر می رسد که برای اقامه نماز کار خاصی نیاز نیست و امکانات و ابزاری آنچنانی نمی خواهد، و شاید برای عده ای کم اهمیت است.

وی ادامه داد: در حقیقت وقتی نگاه می کنیم متوجه می شویم که امتیاز ما در جامعه بعنوان زمینه ساز ظهور و آداب مسلمانی پایین است، چرا؟ چون ما از نماز غافل شدیم آمار جرم و جنایت در خانواده ها و شهرهای مذهبی و نماز خوان کمتر از سایر خانواده ها و مناطق است.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به حدیثی شریف از نبی مکرم اسلام ” قَالَ: أَوَّلُ مَا یُحَاسَبُ اَلْعَبْدُ اَلصَّلاَهُ فَإِنْ قُبِلَتْ قُبِلَ مَا سِوَاهَا وَ إِنْ رُدَّتْ رُدَّ مَا سِوَاهَا”، گفت: نماد اسلام و مسلمانی نماز است، چرا که اسلام و مسلمان منهای نماز بمعنای سلاح بدون فشنگ است. چرا که در روایت پیامبر اسلام می خوانی که اگر نماز قبول شود سایر اعمال هم قبول می شود.

وی با تاکید بر جایگاه مساجد، افزود: همچنان که برای برقراری نمازخانه های بین راهی و مدارس تاکید می کنیم نباید از مساجد غافل باشیم بلکه و مدارس و اداراتی که نزدیک مساجد هستند برای اقامه نماز در مسجد حاضر شوند.

شورای اقامه نماز ملکان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا