اخبارایلام

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان ایلام، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با حضور حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و تمامی مدیران عضو شورا در روز دوشنبه سی‌ام مهرماه برگزار شد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار  در ابتدای جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه نقش رسانه در جامعه بی بدیل است، اظهار کرد: رسانه‌های در بخش‌های و حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در استان به ویژه اربعین حسینی و ظرفیت‌های استان بسیار تاثیرگذار هستند و بر این اساس نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بیشترین تأثیر در مهندسی افکار جامعه دارند، یادآور شد: نمی‌شود نسبت به رسانه‌ها بی‌تفاوت بود چرا که رسانه در امیدآفرینی، سبک زندگی، وحدت و انسجام جامعه، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایمان و اعتقاد دینی در جامعه، معرفی اسوه‌ها و الگوها، شناخت دشمن و شگردهای آن در فضای حقیقی و مجازی، هویت ایمانی و ایرانی، آسیب‌های اجتماعی و حمایت از مظلومان فلسطین، یمن، لبنان و غزه، توسعه استان و اشتغالزایی برای نسل جوان و ارتقای استان نقش‌آفرین هستند.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته آموزش و سواد رسانه‌ای در زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی، یادآور شد: اخلاق رسانه‌ای موضوع مهمی است که باید در بین اصحاب رسانه‌ها و مطبوعات استان، مد نظر قرار گیرد و برنامه‌های آموزشی متناسب اقشار مختلف در جامعه ارائه شود.

در ادامه فیض اله رضایتی مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با اشاره به امضای منشور اقامه نماز مدارس، توجه به این منشور و اجرای بند به بند آن با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی را خاستار شد.

وی ضمن تاکید بر اجرای مفاد توافق‌نامه‌های دستگاه‌های اجرایی، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به رونق بخشی نماز در مدارس گفت: طبق توافق‌نامه ستاد اقامه نماز با دستگاه‌های اجرایی، روحانیون مستقر در ادارات استان و روحانیونی که برای نماز جماعت در ادارات حاضر می‌شوند یک روز در هفته را با هماهنگی آموزش و پرورش در مدارس حضور خواهند یافت.

رضایتی در پایان جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه مستلزم یک جهاد عمومی است و نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های فرهنگی و تأثیرگذار است.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برگزار شد جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برگزار شد جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برگزار شد جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برگزار شد جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برگزار شد جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا