اخباراصفهان

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان نطنز برگزار شد

فرماندار شهرستان نطنز: نماز یکی از ارکان اصلی و ستون دین است و ما را در مقابل لغزشها، شدائد و نارساییهای زندگی محفوظ نگه می دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان نطنز روز دوشنبه سی ام مهر ماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

جلسه شورای اقامه نماز نطنز با حضور حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی امام جمعه نطنز، محمد عباس ظریفی فرماندار شهرستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدی بصیر دادستان، حجت الاسلام والمسلمین سید آیت الله موسوی دبیر ستاد اقامه نماز و سایر اعضای شورا برگزار شد.

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید آغاز و سپس حجت الاسلام والمسلمین سید آیت الله موسوی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان نطنز ضمن خیر مقدم و تشکر از حاضرین در جلسه، دستور کار جلسه را بیان و هماهنگی لازم جهت اقامه نماز در مدارس و بررسی وضعیت مجتمع های بین راهی را از اهم آنان خواند.

حجت السلام و المسلمین یعقوبی به آیه چهل و یکم سوره حج «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ» اشاره کرد و افزود: اقتدار و مکنت داشتن وظایفی را برای انسان ایجاد می کند که ترویج امر نماز از اهم آنان می باشد.

امام جمعه نطنز ادامه داد و گفت: آیات و روایات فراوانی بر اهمیت و جایگاه ویژه نماز در جامعه وجود دارد و در مقابل وظیفه مسئولین را نیز مشخص می کند که ترویج نماز تاکید شده است.

وی بی توجهی به نماز را نقیصه ای بزرگ در جامعه دانست و افزود: همه کارزاران نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم باید در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز تلاش کنند.

فرماندار نطنز بیان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه، خانواده ها، نهادهای آموزشی و ادارات نقش بسزایی دارند.

وی اظهار کرد: نماز یکی از ارکان اصلی و ستون دین است و ما را در مقابل لغزشها، شدائد و نارساییهای زندگی محفوظ نگه می دارد.

ظریفی ادامه داد و گفت: نماز مدارس در اولویت است و تمامی دستگاه ها موظف به همکاری با اداره آموزش و پرورش در این زمینه هستند.

فرماندار شهرستان نطنز افزود بازدیدهای میدانی از مجتمع های بین راهی افزایش پیدا کند و مسئولین مربوط تخلفات را گزارش دهند تا با برخورد مناسب با متخطی برخورد شود.

در ادامه هر یک از اعضا شورا به بیان نقطه نظرات خود در زمینه های ترویج و جذب به نماز بیان کردند و در پایان مواردی به عنوان مصوبات جلسه مطرح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا