اخبارمرکزی

جلسه شورای اقامه نماز ثبت احوال استان مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، جلسه شورای اقامه نماز ثبت احوال استان روز سه شنبه یکم آبان ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان، عبدالرضا کریمی مدیر کل و اعضاء شورا با هدف گسترش فرهنگ نماز در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

در این جلسه رودبارانی ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل و مجموعه ثبت احوال استان، گفت: سیاست ستاد اقامه نماز در ادارات، گسترش و توسعه فرهنگ غنی نماز به ویژه نماز جماعت در بین کارکنان و خانواده های آنها است.

وی در جلسه شورای اقامه نماز ثبت احوال استان، افزود: مسئولین اجرایی در ادارات باید از تمام ظرفیت های موجود در اختیار خود، برای گسترش این فریضه الهی در محیط کار بهره لازم را برده و آن را در بین خانواده ها و فرزندان کارکنان، با برگزاری دوره های آموزشی و مسابقات نقاشی این مهم را انجام دهند.

رودبارانی ادامه داد: در کنار نماز، نکته ای که بسیار مهم و موثر می باشد، معرفت افزایی در نماز است، یعنی از ما سوال می شود چرا نماز بخوانیم؟ یا مراجعین معترض می شوند چرا باید برای اقامه نماز، کار را تعطیل کنیم؟ در پاسخ خداوند در آیه ۱۴ سوره طه می فرماید« وَأَقِمِ الصَّلَاهَ لِذِکْرِی »« نماز را به پا دارید برای یاد ذکر و یاد من».

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: پس ما برای یاد کردن خداوند، نماز را اقامه می کنیم، چرا که یاد خدا نقطه مقابل غفلت است و از آنجا که اغلب مشکلات ما به خاطر غفلت ها است، پس یاد خدا و اقامه نماز انسان را از غفلت و منجلاب نجات می دهد.

جلسه شورای اقامه نماز ثبت احوال استان مرکزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا