اخبارخراسان رضوی

دوره جدید تربیت مدرس نماز جهت تربیت اساتید متخصص برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، در راستای مهارت افزایی و آموزش معارف نماز در جهت تربیت نیروهای متخصص با هدف اعزام مدرس در برنامه های آموزشی و فرهنگی ستاد اقامه نماز، دوره جدید تربیت مدرس نماز چهارشنبه دوم آبان ماه برگزار شد.

پس از فراخوان دوره تربیت مدرس نماز از نیمه مرداد ماه تعداد ۴۵ نفر از میان خواهران و برادران با درجه علمی سطح دو حوزه و بالاتر پس از گزینش پذیرفته شده و در اولین جلسات حجت الاسلام و المسلمین باقی از اساتید مرکز تخصصی نماز قم سرفصل اسرار نماز را مطرح کرد.

افتتاحیه دوره آموزشی با سخنان کوتاه حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی آغاز و ضمن تبیین ضرورت های برگزاری دوره جدید افزود: شناخت ذائقه نسل نو و ابزارهای کمک آموزشی جدید و پیدا کردن روش های نوین در انتقال مفاهیم دینی یکی از راهکارهای موفقیت آمیز کارآموزان دوره جدید است.

وی ادامه داد: برحسب نیاز ستاد اقامه نماز خراسان رضوی و استان های همجوار، این دوره برگزار می شود و نظم حضور در کلاس و تلاش در جهت تکمیل مباحث و پیدا کردن مهارتهای نوین در ارائه مطالب و همچنین تعامل با اساتید باتجربه تر در این عرصه مورد انتظار است.

راستگو کارشناس آموزش مرکز تخصصی نماز مشهد بیان داشت: دوره آموزشی تربیت مدرس نماز در قالب ۱۰۰ ساعت آموزشی به صورت حضوری هر هفته عصرهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور اساتیدی از مرکز تخصصی نماز قم و مشهد برگزار می‌شود. که تا پایان دی ماه ادامه داشته و دانش پژوهان با اعزام در مدارس جهت کارورزی و ارائه پژوهش بصورت درسنامه ضمن صدور گواهی پایان دوره برای آنان، به عنوان مدرس نماز با ستاد اقامه نماز همکاری خواهند داشت.

وی افزود: با حضور اساتید تخصصی نماز قم در کنار دوره اصلی، نشست های آموزشی تکمیلی برای مدرسین و مبلغین با سابقه که در دوره های سال های گذشته شرکت داشته نیز اجرا می شود که روز چهارشنبه دوم آبان ماه اولین جلسه با موضوع اسرار نماز و تدریس استاد باقی با حضور مدرسین باسابقه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا