اخبارقزوین

شورای اقامه نماز اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان قزوین، شورای اقامه نماز اداره کل پزشکی قانونی، روز چهارشنبه مورخ دوم آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مدیر، حجت‌الاسلام محمد زاده کارشناس برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان و عباس آمیان مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان و اعضای شورای اقامه نماز اداره پزشکی قانونی، در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی ضمن تبیین جایگاه نماز در اسلام و تشکر از همکاری اداره کل پزشکی قانونی با ستاد اقامه نماز گفت: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری و آئین‌نامه مصوب هیئت‌وزیران، مدیران دستگاه‌های دولتی باید خود متصدی اقامه نماز در آن دستگاه‌ها شوند، لذا کمتر تفاهم‌نامه‌ای در کشور سراغ داریم که توسط سه تن از بالاترین مقامات اجرایی کشور به امضا رسیده باشد.

وی گفت: با توجه به سابقه این اداره انتظار داریم با عنایت و حمایت خاص مدیرکل و پیگیری دبیر اقامه نماز و اجرای تفاهم‌نامه منعقده و بارگذاری فعالیت‌های نمازی خود در سامانه سجاده بتوانید در ارزیابی سال آینده موفق به کسب رتبه تقدیر ویژه شوید.

مدیر ستاد اقامه نماز اظهار داشت: اگر نماز واقعی در جامعه اقامه شود، جرم و جنایت در آن کاسته می‌شود و بالطبع بسیاری از ادارات مثل دادگستری و پزشکی قانونی و امثال آن خلوت می‌شود. ان الصلات تنهی عن الفحشاء و المنکر، لذا گفته‌شده علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد، پیشگیری بهتر از درمان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی ادامه داد: یکی از وظایف مدیران سالم‌سازی محیط و حفظ کارکنان از آسیب‌ها است. در این امر بعضی از دستگاه‌های اجرائی بسیار حساس هستند مانند اتاق عمل بیمارستان‌ها که باید خطر ویروس‌ها را در آن جدی گرفت و با آن مبارزه و ویروس‌زدایی کرد و این دستگاه یکی از مهم‌ترین مصادیق آن است که سلامت آن حقوق مردم را تضمین می‌کند. خدای‌نکرده اگر یکی از پزشکان این اداره دچار لغزش شود، دردناک و غیرقابل‌جبران خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد زاده کارشناس برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌ها فرهنگی و نشست‌های آموزشی ویژه کارکنان اظهار داشت: تفاهم‌نامه بومی منعقده، خود نقشه راهی است که با اجرای بندهای آن امیدواریم بتوانیم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز گام‌های مفیدی برداریم.

در ادامه آمیان، مدیرکل پزشکی قانونی ضمن خیرمقدم گفت: دغدغه اصلی من کسب رتبه برتر و پر کردن فضای نمازخانه نیست، زیرا با اجبار می‌توان نمازخانه را پر از جمعیت کرد، ولی هدف از انجام این کارها ترویج نماز و گام برداشتن در جهت دعوت واقعی کارکنان و خانواده آن‌ها به نماز است. همچنین با توجه به جایگاه این اداره در میان مردم تصمیم بر آن داریم در هنگام ولادت معصومین (ع) و جشن‌های مذهبی به پخش شیرینی در بین مراجعه‌کنندگان اقدام کنیم.

در پایان هر یک از اعضا به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

شورای اقامه نماز اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین برگزار شد

شورای اقامه نماز اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین برگزار شد

شورای اقامه نماز اداره کل پزشکی قانونی استان قزوین برگزار شد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا