اخبارالبرز

نشست آموزشی «شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز» در استان البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان البرز به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، نشست آموزشی «شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز» در مرکز شماره یک کانون کرج با حضور و سخنرانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مورخ دوم آبان ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل مرادی مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز، در سخنانی در این نشست آموزشی، به بیان اهمیت نقش مهم والدین و مربیان در تربیت دینی کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: در بحث تربیت دینی توجه به روانشناسی رشد و مقاطع سنی مختلف و میزان درک کودک  و نوجوان از دنیا بسیار مهم است.

مرادی در ادامه به ضرورت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با جهان خلقت و هستی و شناخت  دنیا و  لزوم شناساندن قدرت و عظمت خدا به بچه‌ها تاکید کرد و افزود: ما باید تلاش کنیم تا کودک با هر اندازه درکی که دارد، دنیا و جهان اطراف و ویژگی‌های آن را خوب بشناسد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بزرگ ستاره شناسی و نجوم و فعالیت‌های کانون مانند نقاشی، قصه‌گویی، خلق شعر و داستان، شناخت درست دین و تعالیم الهی و انتقال صحیح آن به نسل امروز، نشان دادن جایگاه کودک و نوجوان در دنیای امروز و تاثیر پیروی از دین در زندگی دنیوی و اخروی، بیان مفاهیم توکل، توسل، تعقل و تلاش  ارتباط این‌ها با یکدیگر، لزوم پاسخ دهی درست به سوالات دینی کودکان و نوجوانان و استفاده از مشاوران صاحب صلاح در این زمینه و معرفی الگوهای اصلح از دیگر مواردی بود که توسط این مدرس مطرح شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در پایان این نشست نیز همکاران پرسش‌های خود را از مدیر ستاد اقامه نماز استان پرسیده و به منابع جدیدی در این حوزه آشنا شدند.

نشست آموزشی «شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز» در استان البرز برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا