اخبارمرکزی

جلسه شورای اداری و اقامه نماز شهرستان محلات برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، جلسه شورای اداری و اقامه نماز شهرستان محلات روز چهارشنبه دوم آبان ماه، با حضور مهدی ترکیان فرماندار، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ربانی امام جمعه شهرستان، حجت الاسلام و المسلمین رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین استیری امام جمعه نیم ور و اعضای شورا در سالن اجتماعات شهید محلاتی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه ترکیان فرماندار شهرستان محلات ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حاضرین و با تأکید بر برگزاری نماز جماعت در ادارات به‌ عنوان یکی از نمادهای اشاعه دین، اظهار کرد: عمل به دستورات خداوند از جمله نماز که از ارکان دین است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سپس حجت الاسلام رودبارانی با تأکید بر توجه به اقامه نماز در مدارس گفت: برای مبارزه با شبیخون فرهنگی باید کار را از مدارس و از مقطع ابتدایی آغاز کنیم.

وی در جلسه شورای اداری و اقامه نماز شهرستان محلات، نماز را تذکری برای مسلمانان دانست و افزود:  برپاداشتن نماز برای این است که به یاد خدا باشیم چرا که یاد خدا، غفلت را از انسان‌ها دور می‌کند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: آموزش‌و پرورش یکی از مراکزی است که دشمن برای آن برنامه‌ریزی کرده است، باید ترویج و توسعه اقامه نماز در مدارس و در بین دانش‌آموزان جدی گرفته شود،  اگر به دنبال رونق مساجد و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم، باید به خانواده‌ها توجه شود.

وی با اشاره به اهمیت نماز دانش‌آموزان در کلام رهبری، اظهار کرد: اگر به دنبال ساختن آینده کشور هستیم، باید به نماز دانش‌آموزان توجه شود که این برترین تضمین برای دین است.

رودبارانی ادامه داد: یکی از اقدامات ستاد اقامه نماز، نظارت فصلی و مناسبتی بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی به‌عنوان نمادی از توجه و ارادت ما به نماز و عبادت مسافران است.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام‌جمعه محلات نیز در این جلسه با اشاره به استفاده از ظرفیت روحانیون برای اقامه نماز در ادارات، گفت: نماز جماعت مدارس نیز با استفاده از طلاب شهرستان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به کمبود طلاب برای اقامه نماز در مدارس در سنوات گذشته، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت طلبه‌های خانم، نماز جماعت مدارس دخترانه برگزار می‌شود، سال جاری باتوجه ‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از ابتدای سال تحصیلی نماز در مدارس برگزار می‌شود.

جلسه شورای اداری و اقامه نماز شهرستان محلات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا