اخبارایلام

نشست شیوه‌های دعوت به نماز ویژه دانش آموزان در شهرستان دهلران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان ایلام، نشست دانش آموزی شیوه‌های دعوت به نماز ویژه دانش آموزان دوره متوسطه با حضور حجت الاسلام  موسوی امام جمعه و آبسالان رئیس آموزش و پرورش شهرستان دهلران در محل نماز خانه دبیرستان باقرالعلوم در روز ۲۷ فروردین برگزار گردید.

حجت الاسلام موسوی در این نشست به اهمیت و جایگاه اقامه نماز در زندگی فردی و اجتماعی اقشار مختلف مردم اشاره کرد و گفت:  هیچ موضوعی مهمتر از اقامه نماز در سطح فردی و اجتماعی وجود ندارد. بسیاری از مشکلات جامعه امروزی در بین نوجوانان و دانش آموزان ریشه در عدم اقامه نماز در زندگی شخصی دارد که در نهایت در سطح جامعه تجلی پیدا می کند.

وی افزود: دانش آموزان و نوجوانان مناسب‌ترین اوقات عمر خویش را در مدرسه می گذرانند، اقامه نماز جماعت در نمازخانه‌های مدارس باید به نحوی باشد که تاثیری مستقیم بر قلب و روح جامعه داشته باشند. همچنین باید شبهاتی که در ذهن دانش آموزان است رفع شود و دانش آموزان با عشق به سمت نماز بیایند.

ابراهیم آبسالان مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهلران نیز در این مراسم اظهار داشت: مهم ترین نکته در جهان هستی نماز است، نماز نور چشم ماست و باید به آن اهمیت بسیار زیادی بدهیم. دوره شیوه‌های دعوت به نماز به شما کمک می‌کند بیشتر و عمیق تر با مفاهیم این تکلیف الهی آشنا شوید.

وی افزود: حضور در مسجد خود عبادت است وباید بین مسجد و مدرسه تعامل بسیار زیادی به وجود بیاید و به همین دلیل دانش آموزان نه تنها برای نماز، بلکه برای کارهای دیگر هم در مسجد حاضر شوند تا با مسجد انس پیدا کنند.

در پایان حجت الاسلام موسوی در پایان نشست شیوه‌های دعوت به نماز به سئولات و شبهات دانش آموزان در رابطه بانماز و روزه  پاسخ دادند.

نشست شیوه‌های دعوت به نماز ویژه دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان دهلران نشست شیوه‌های دعوت به نماز ویژه دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان دهلران نشست شیوه‌های دعوت به نماز ویژه دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان دهلران نشست شیوه‌های دعوت به نماز ویژه دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان دهلران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا