اخبارایلام

برگزاری نشست شیوه های دعوت به نماز ویژه مادران در شهرستان بدره

نشست شیوه های دعوت به نماز ویژه مادران در شهرستان بدره استان ایلام با تدریس حجت الاسلام والمسلمین دانیاری امام جمعه بدره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان ایلام، نشست آموزش خانواده با موضوع شیوه های دعوت فرزندان به نماز با حضور و استقبال پرشور مادران  دانش آموزا توسط حجت الاسلام دانیاری امام جمعه شهرستان بدره در روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دانیاری امام جمعه شهرستان بدره در این نشست گفت: نماز سرود توحید و یکتا پرستی و سرود فضیلت و پاکی است که باید فکر و روح ما را دربرابر عوامل شرک زا و آلوده کننده‌ای که در زندگی روزمره با آن‌ها سر و کار داریم پاک و منزه گرداند.

دانیاری اظهار کرد: پدر و مادر هر دو اهل عمل به دستورات دینی باشند. پدر و مادر اول وقت خودشان نماز بخوانند تا فرزندانشان آنها را  ببیند. این عمل در دراز مدت باعث می‌شود که نماز به عنوان یک فریضه واجب دینی در زهن کودک گنجانده شود و فرزند شما به سمت نماز برود. همچنین والدین باید برای بچه ها از نعمت های خداوند، دراین دنیاو آخرت صحبت نمایند.

 وی افزود: اگر والدین خود پایبند  به نماز باشند فرزندان هم به خواندن نماز علاقه مند خواهند شد.  ابتدا در خانواده، فرزند را دعوت به نماز کنیم و خودمان پایبند نماز و اصول دینی باشیم و قبل ازآغاز سنّ تکلیف آنها را به نماز خواندن تشویق نماییم. و در درجه اول خود پدر و مادر باید نماز بخوانند تا فرزندشان هم علاقه به نماز پیدا کند و در درجه دوم باید به فرزندمان قرآن خواندن و نماز را یاد بدهیم. برگزاری نماز توسط پدر و مادر بطور محسوس و در اوّل وقت ، عملاً انجام این فریضه مقدس را آموزش خواهد داد .

امام جمعه شهرستان بدره در پایان اشاره کرد:بهترین راه چه در امر نماز و چه در دیگر کارهای اخلاقی و رفتاری شایسته، عمل خود والدین به این امور است. اگر فرزند ما ببیند که پدر و مادرش موقع اذان وضو می گیرند و در کنار یکدیگر به نماز می‌ایستند و بعد از نماز دعا می‌خوانند و قرآن می‌خوانند او نیز به همان سمت سوق داده خواهد شد .

نشست شیوه های دعوت به نماز ویژه مادران در شهرستان بدره نشست شیوه های دعوت به نماز ویژه مادران در شهرستان بدره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا