اخبارایلام

اجرای طرح درست خوانی نماز در مدارس استان ایلام

طرح درست خوانی نماز برای اولین بار در استان ایلام و شهرستان ایوان توسط مدرس بومی حجت الاسلام والمسلمین احمدی اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان ایلام، طرح درست خوانی نماز با حضور مدرس بومی حجت الاسلام احمدی در دبیرستان دخترانه حضرت زینب (س) در روز ۲۸ فروردین ماه برگزار گردید.

حجت الاسلام احمدی گفت: فراگیری علم تجوید برای هر فردی که نماز بر او واجب است، ضروری است، چون بدون اجرای قواعد تجویدی، نمی توان حروف عربی را به نحوی که باید ادا کرد. ضرورت یادگیری علم تجوید از اینجا آغاز می‌گردد که هر مسلمانی در هر یک از نمازهای پنج گانه خود باید دو بار سوره حمد و یکی از سوره‌های قرآن را قرائت کند و علاوه بر این، تلفظ سایر اذکار نماز نیز باید به گونه عربی باشد. چنانچه حروف، کلمات آیات و اذکار به طور صحیح تلفظ نشود، باعث تغییر در معانی و موجب بطلان نماز می شود .

حجت الاسلام احمدی در ادامه نشست درست خوانی نماز گفت: نماز و بندگی تشکر از خداست. نماز چشمه پاکی‌هاست. کودکان ما آینده سازان متعهد، مومن، انقلابی و ولایتی خواهند بود زمانی که روح و جسمشان از چشمه‌های پر فیض نماز سیراب گردد.
وی تاکید کرد: چه زیباست تا با آموزش عملی نماز در مدارس و درکلیه مقاطع تحصیلی وجود فرزندانمان را با عطر جاویدان این فریضه ی الهی صفا بخشیم چرا که  امام علی (ع) می فرماید: “العلم فی الصغر.کاالنقش فی الحجر”یادگیری علم ودانش در کودکی همچون نقشی است که در سنگ ایجاد میگردد.
وی در پایان اظهار کرد:  هدف اجرای طرح درست خوانی نماز، فرهنگ سازی نماز در حساسترین دوره زندگی فرزندانمان موثر وسازنده خواهد بود.

در این دوره بالغ بر ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان حضور داشتند

نشست واجرای طرح درست خوانی نماز در مدارس استان ایلام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا