آذربایجان شرقیاخبار

شورای اقامه نماز شهرستان هریس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان هریس با حضور حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان، حجت الاسلام صابر کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد، آقای جلیل وند فرماندار شهرستان هریس، آقای فروتنی ناظر نماز خانه های بین راهی و سایر اعضای شورای اقامه نماز شهرستان، روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه برگزار شد.

حجت الاسلام آقاجانی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و همکاری های فرمانداری شهرستان، دبیر نماز شهرستان و سایر اعضای شورای اقامه نماز، با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج، گفت: یکی از اهداف حکومت اسلامی اقامه نماز است و وقتی امام زمان (عج) ظهور کنند اولین کاری که می کنند اقامه نماز است، این حکومت هم که زمینه ساز ظهور است باید این هدف را دنبال کند، علامه حسن زاده می فرمودند: اگر ظهور دفعتا اتفاق می افتاد جهان قابلیت آن را نداشت، پس این انقلاب آمده تا زمینه ساز ظهور باشد. پس ما باید در ادارات علاوه بر وظیفه ادارای باید در مهیاء کردن زمینه ظهور حضرت تلاش کنیم، که یکی از آنها اقامه نماز است، و این امر هم با تبلیغات محیطی، اجرای دوره های آموزشی اسرار و آداب نماز، برگزاری مسابقات قرآنی و نمازی و جشن تکلیف های فرزندان کارکنان ادارات میسر می شود.

جلیل وند ضمن عرض خیر مقدم و تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های مدیر، کارکنان ستاد اقامه نماز و دبیر نماز شهرستان هریس، با اشاره به اهمیت نماز، گفت: اقامه نماز یک امر واجب شرعی است که بر هر مسلمانی در حد توان خود واجب است، ولی این امر در مورد مسئولین خیلی فرارتر است و باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنند، چرا که اقامه نماز یکی از اهداف حکومت اسلامی است.

وی با انتقاد بر محدودیت اختیارات شهرستان ها، افزود: متاسفانه در تمام ادارات ما نماز جماعت برگزار نمی شود یکی از دلایلش کمبود روحانی در شهرستان هست و دلیل دومش عدم حمایت ادارات کل است.

در این جلسه حجت الاسلام صابر به تشریح وظایف و تفاهم نامه های ادارات در امر نماز اشاره کرده و به اجرای قانون و تفاهم نامه ها در امر نماز تاکید کرد، و آقای فروتنی با گلایه از برخی نواقصات نمازخانه های بین راهی به حل و فصل سریع این نواقص و کمبود ها تاکید کردند.

در پایان جلسه مصوب شد کمبود ها و نواقص نماز خانه های بین راهی به صورت روز شمار تا پایان خرداد ماه اجرایی شود.

در این سفر کاری مدیر، کارشناس ارزیابی و ناظر نمازخانه های بین راهی ستاد اقامه نماز از نمازخانه های بین راهی ورودی هریس و جایگاه سوخت بیلوردی بازدید کردند.

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان هریسجلسه شورای اقامه نماز شهرستان هریسجلسه شورای اقامه نماز شهرستان هریس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا