آذربایجان غربیاخبار

جلسه شورای اقامه نماز اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی، جلسه شورای اقامه نماز اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام پناهی، سرپرست ستاد اقامه نماز استان، جلیلی نژاد، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، و سایر کارشناسان در روز یکشنبه، دهم اردیبهشت ماه و برگزار گردید.

در ابتدا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات جلیلی نژاد گزارشی از همکاری های خود با سایر دستگاه های از جمله اداره پست و زیرساخت و پست بانک ها در زمینه تبلیغ فرهنگ نماز و فرهنگ حجاب اسلامی با نصب بنر و  اجرای کلاس های مربوطه و جشنواره ها،  ارایه کرد.

در ادامه مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  درمورد تولید محتوا در مورد فرهنگ اسلامی جلساتی با شرکت های فناوری و استارتاپ ها برگزار شده است و و دستور العمل هایی در باب تولید محتوا در راستای نماز و فرهنگ نماز اتخاذ گردیده است.

وی افزود: فضای مجازی بایستی مهم ترین نقطه برای تبلیغ فرهنگ اسلامی  و نمازی باشد. زیرا که با حضور جوانان و نوجوانان در این فضا موقعیتی عالی برای امر مهیا شده است. باید در این فضا مسابقات و جشنواره هایی اجرا گردد. تولید غنی محتوا حتی تولید بازی هایی در باب فرهنگ نمازی باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام پناهی، سرپرست ستاد اقامه نماز استان ضمن تقدیر و تشکر، به بحث نماز که در جامعه فعلی حساسیت خاصی برای این موضوع به عنوان اولین قدم در راه دین اسلام است اشاره کرد.

وی افزود: بحث نماز از سوی قشر مذهبی جامعه مورد توجه خاصی است و ما باید در بین سایر اقشار غیرمذهبی حضور گسترده تری داشته باشیم. صرفا نصب بنر به هیچ عنوان حلال مشکلات نیست و باید دنبال رو مسیری عملگرا باشیم. فضای مجازی را به حال خود رها کرده ایم و باید فعالیت گسترده در این فضا داشته باشیم. ما باید نرم افزار هایی داشته باشیم که پاسخ گوی سوالات مردم و نشان دهنده جذابیت های دین اسلام باشد.

وی به حضور نماد های شیطانی در رسانه ها و بخصوص در فضای مجازی اشاره کرد و به جای خالی فعالیت های نمازی در این فضا اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا