اخبارحوزه ریاستمرکزی

دوره آموزشی معراج در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، دوره آموزشی معراج ویژه دانشجو معلمان روز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین بهشتی مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان،حجت الاسلام احمد اناری کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز، اساتید مرکز تخصصی نماز و دانشجویان دختر و پسر در پردیس شهید باهنر پسران و پردیس زینب کبری «س» خواهران برگزار شد.

این دوره با حضور دانشجو معلمان به صورت دو گروه جداگانه با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز و مهدویت و با هدف آشنایی دانشجویان با معارف نماز و شیوه های دعوت به نماز و همچنین آشنایی با معارف مهدویت و امام شناسی و وظایف منتظران در عصر غیبت برگزار شد.

حجت الاسلام بهشتی در جمع دانشجو معلمان به بیان اهمیت نماز از منظر قرآن پرداخت و گفت: نماز در تمام ادیان الهی به عنوان برترین آیین عبادی و رکن معنویت و ارتباط با خداوند است.

وی در ادامه افزود: نمازی که قرآن از ما میخواهد ۱۶ ویژگی دارد که ۴ مورد از این ویژگی ها باید مورد توجه قرار گیرد، اول آگاهی یا همان نماز آگاهانه، نماز آگاهانه در صورت انجام صحیح برای سلامتی جسم، برای شادابی روح و برای اصلاح فردی و اجتماعی بسیار اثرگذار است، دوم حضور قلب در نماز است که میزان قبولی نماز، بستگی به میزان توجه انسان در نماز دارد که متاسفانه بسیاری از ما عبادت های خود را بدون حضور قلب و با حواسپرتی انجام می دهیم و اثری از آثار معنوی و روح نواز آن در خود نمی بینیم.

حجت الاسلام بهشتی ادامه داد: سوم خشوع در نماز است همانطور که خداوند در ابتدای سوره مومنون می فرماید: « قد افلح المؤمنون الذین هم فی صلاتهم خاشعون، حقیقتا که مومنان رستگار شدند، آنها که در نمازشان خشوع و فروتنی دارند» و چهارم اخلاص در نماز است که در قرآن مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه بیشترین احادیث بیان شده از معصومین(ع) به نماز اختصاص دارد، ادامه داد: در کتاب «وسائل‌الشیعه» و «مستدرکات» بالغ بر ۶۰ هزار حدیث در قالب ۵۰ موضوع بیان شده است که از این تعداد ۲۰ هزار حدیث مربوط به نماز است.

دوره آموزشی معراج در استان مرکزی

دوره آموزشی معراج در استان مرکزی

دوره آموزشی معراج در استان مرکزی

دوره آموزشی معراج در استان مرکزی

دوره آموزشی معراج در استان مرکزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا