جلسه شورای اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری برگزار شد
حجت الاسلام و المسلمین کریمی: نماز خواندن موجبات افزايش اعتماد به نفس را فراهم مياورد.
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری، جلسه شورای اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد کریمی مدیر ستاد اقامه نماز استان، افشین امیریان مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضای شورا این اداره، با محوریت اجلاس استانی نماز، روز شنبه، چهارم آبان ماه در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد.
در ابتدای جلسه افشین امیریان مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان گزارشی ار روند اجرای تفاهم نامه نماز بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز و مصوبات جلسات قبلی ارائه کرد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد کریمی مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اهمیت برپایی نماز در مدارس گفت: نماز خواندن موجبات افزایش اعتماد به نفس را فراهم میاورد، زیرا وقتی آدم با خدا سخن میگوید و از او استعانت میجوید، إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعین توان بیشتری را در خود احساس میکند که ناشی از اتکای به خدای تعالی است و داشتن چنین نقطه اتکایی باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد میگردد و او در این حال خود را بسان قطرهایی میداند که با دریا پیوند خورده است.
وی افزود: مدیران و مبلیغین طرح امین مدارس باید تمام تلاش خود را در برگزاری نماز جماعت در مدارس دخترانه و پسرانه استان داشته باشند و سعی کنند دوره ها و نشست های تخصصی نماز در مدارس تشکیل دهند و مشوق دانش آموزان در برپایی نماز باشند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان زنجان بیان کرد: از مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیران آموزش و پرورش مناطق استان انتظار میرود، زمان و مکان اجلاس استانی نماز و اجلاس های شهرستانی نماز را مشخص کرده و هرچه بهتر و شکیل با همکاری ستاد اقامه نماز، در استان و شهرستان ها برگزار کنند.
حجت الاسلام کریمی ابراز کرد: تجلیل و تقدیر از یاوران و خادمین نماز استان و مدارس یکی از برنامه های اجلاس استانی نماز است و باید افرادی که در برپایی و اقامه نماز فعال هستند را شناسایی کرده و از آنها تجلیل کرد.
مدیر ستاد اقامه نماز در پایان خاطر نشان کرد: رفتارهای متولیان و مسئولین استان و خانواده ها بیش از اندازه می تواند بر عقاید فرزندان و دانش آموزان تاثیر داشته باشد و یادگیری مسائل نماز و دین و رفتارهای مذهبی بیش از آنکه متاثر از اندرز ها و دستورات والدین باشد، معلول پذیرش رفتار، عواطف و احساسات مرتبط و همراه با مهر و عاطفه آنان است و اگر ما بتوانیم کودک را به نحو درست در معرض مشاهده رفتارهای دین و برپایی نماز قرار دهیم مسلما و به طور طبیعی و با رضایت قلبی آن رفتارها را آموخته و تکرار می کند، بنابراین در تعلیم تربیت و در تربیت دین و نماز به طور ویژه در دوران کودکی باید به فرزندان و دانش آموزان توجه کرد.