هم اندیشی مسئولان دستگاه های اجرایی استان با مدیران مجتمعهای خدمات رفاهی بین راهی
سرپرست امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی: سالانه حدود ۳۳ میلیون نفر مسافر و زائر به استان سفر میکنند
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، نشست هم اندیشی مسئولان دستگاه های اجرایی استان، مدیران مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و کارشناس برنامه ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه تشکیل شد.
کارشناس برنامه ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در این نشست گفت: هزینه و خدمت برای نماز و نمازخانه بین راهی تنها هزینه مصرفی نیست بلکه سرمایه گزاری دنیوی و اخروی است .
وی افزود: در این استان ۵۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی فعالیت می کنند و ۱۳۶ مجتمع نیز با دریافت موافقت اصولی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در مراحل مختلف احداث و عملیات عمرانی است و نقش نمازخانه و مسجد در خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) و ایجاد آرامش روحی و معنوی بسیار با اهمیت است.
کارشناس برنامه ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: نمازخانه ها و مساجد مجتمع های بین راهی امام رضا (ع) را می توان به عنوان الگو و نمونه بارز و موفق معرفی کرد و موضوعاتی همچون پخش اذان به موقع، سیستم گرمایش و سرمایش، نظافت و آراستگی نمازخانه و مسجد و پاکیزگی سرویس های بهداشتی مورد تاکید دانست که در راستای نظارت و ارزیابی مساجد و نماز خانه های بین راهی از راه اندازی سامانه راهنماز(rah.namaz.ir) توسط ستاد اقامه نماز کشور خبر داد که مقرر شده است نیاز های مدیران مجتمع ها جمع آوری و در کارگروه تخصصی از دستگاههای مرتبط در استانداری مطرح و تا حد امکان برطرف گردد .
در این جلسه شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تحول در احداث مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در استان از آن جهت اهمیت دارد که ۹۲ درصد از جابجایی زائران نوروزی در این استان مسافر پذیر از طریق جاده به مشهد می آیند.
شهامت تشکیل کارگروه ویژه ای برای رسیدگی به مجتمعهای بین راهی در استانداری خراسان رضوی را خواستار شد و افزود: تمرکز اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای خراسان رضوی در حوزه مجتمع های بین راهی متمرکز بوده و به همین دلیل از دوسال پیش انجمن صنفی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان تشکیل شده است.
وی گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و آماده شدن استان برای میزبانی از زائران علی بن موسی الرضا (ع) ما نیز باید با رفع مشکلات و معضلاتی که در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی داریم همچون بهبود وضعیت سرویس بهداشتی مجتمع، نمازخانه، بهبود کیفیت خدمات رستوران و افزایش خدمات موجود در مجتمع های رفاهی، همچون جایگاههای سوخت، مجتمعهای ایمن فروشگاهی برای تردد کودکان، ارائه خدمات معاینه فنی می توان به بهبود عملکرد اقتصادی و چرخه مدیریتی این مجتمعها کمک کند.
سرپرست امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ما در خراسان رضوی و مشهد دو پیک سفری ایام دهه پایانی صفر و نوروزی را داریم و سالانه حدود ۳۳ میلیون نفر مسافر و زائر به استان سفر میکنند که بر اساس این آمار میتوان دریافت ما هر دوسال یک بار پذیرای کل جمعیت کشور در استان هستیم.
وی از مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان که از نقطه صفر ورودی تا به مشهد همگی فعالیت دارند به عنوان خادمان امام رضا(ع) یاد کرد و خاطر نشان کرد: وجود مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی بسیار با اهمیت است و جایگاه ویژه ای دارد چرا که میتوان با ارایه خدمات باکیفیت و افزایش و تنوع در خدمات، به کاهش حوادث جاده ای کمک کرد.