چهارمین جلسه شورای معاونین ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، چهارمین جلسه شورای معاونین ستاد با حضور قائم مقام و جمعی از مدیران و معاونین ستادی و معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش، در روز سه شنبه دوم اردیبهشت ماه برگزار شد.
منصور سرگزی معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز در شورای معاونین ستاد اقامه نماز به تعامل خوب بین ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش مرکز ثقل فعالیتهای ستاد اقامه نماز است و برنامههای مشترک این دو نهاد در قالب تفاهم نامهای که سالانه به امضای رئیس ستاد اقامه نماز و وزیر آموزش و پرورش میرسد، اجرا میشود.
وی برگزاری چنین جلساتی را فرصت مناسبی برای برنامهریزی در حوزه ترویج معارف نماز در بین دانش آموزان برای سال تحصیلی خواند و گفت:امسال اجلاس سراسری دانش آموزی در سمنان برگزار خواهد شد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز نیز در سخنانی به فلسفه تاسیس ستاد اقامه نماز و تعامل و همکاری این مجموعه با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ستاد اقامه نماز تمام تمکن و امکانات خود را به اقامه نماز در مدارس اختصاص داده است، چرا که معتقد هستیم اگر یک نفر را هم به نماز دعوت کنیم با اقامه این واجب الهی از آسیب اجتماعی کاسته خواهد شد.
در ادامه دکتر زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز به ظرفیت مرکز تخصصی نماز در قم و اعزام اساتید برای برگزاری دورههای آموزشی ویژه معلمان و مربیان اشاره کرد و گفت: کتابهای خوبی در انتشارات اقامه نماز تهیه و چاپ شده است و ما این توانایی را داریم که کتابخانه مدارس را به این کتابها مجهز کنیم، همچنین در حوزه مفروش کردن نمازخانه مدارس نیز امکان همکاری وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه نسبت به دانش آموزانی که در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند نیز احساس مسئولیت میکنیم، گفت: آموزش این دانش آموزان نیاز به دانش ویژه دارد، ستاد اقامه نماز در یک کار مشترک که با بهزیستی انجام داد، کتابهایی با محتواهای خاص تهیه کرده است.
در ادامه سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه اقامه نماز توسط یک دانش آموز استثنایی که با اخلاص با خداوند ارتباط برقرار میکند نه تنها یک کار تربیتی است بلکه الگویی برای دیگر دانشآموزان خواهد بود، گفت: اگر هنرمندانه با این دانش آموزان در خصوص نماز کار کنیم آثار آن را در بین دیگر دانشآموزان نیز خواهیم دید و اگر بتوانیم جلوه نماز یک دانش آموز استثنایی را نمایش دهیم الگویی برای دیگران خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان استثنایی فرشتگان روی زمین هستند، گفت: این دانش آموزان توانمندی و استعدادهای بالایی دارند.
وی بر ضرورت اقامه نماز با کیفیت در مدارس اشاره کرد و گفت: مدیران و معلمان نیز باید در نماز جماعت مدارس حاضر شوند چرا که حضور مربیان و مدیران مدارس در صفوف نماز به توسعه و ترویج نماز کمک میکند.
قاسمی به کمبودهای سختافزاری و نرمافزاری در مدارس استثنایی کشور اشاره کرد و یادآور شد: تولید محتوا برای این دانش آموزان متفاوت است و نیازمند همکاری هستیم.